Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

1. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr får du ingen kompensation i Business heller och där ingår ju också WiFi.

Men håller med dig, irriterande till max är vad det är. Bara att förutsätta att det aldrig fungerar framöver och bli positivt överraskad om det mot all förmodan gör det och har en högre hastighet än att man lyckas tanka hem ett mail på en 8h flight. ;)

2. JanneD

JanneD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, kvalitén på uppkopplingen är ju en annan hsitoria, tycker oftast att det har fungerat halva resan ok, men andra halvan inte alls. Har dock inte lyckats finna en röd tråd när och var det funkar bra....
    Business har tycker jag andra fördelar som väger upp, men att betala mycket extra för Plus (tycker det ofta är rejält mycket dyrare än GO), ser jag inte längre som ett alternativ. Då åker jag hellre GO, mervärdet i Plus upplever jag inte motsvarar kostnaden, särskilt när vissa delar som skall ingå (läs WiFi) inte funkar.

Maja gillar detta.
  3. edlundo

edlundo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trasigt/ej tillgängligt wifi på SAS nu på morgonen ARN-MIA. Ersättning? Hur går jag tillväga?

4. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ta ett extra glas skumpa, slå på en film och njut av att du är påväg till varmare breddgrader och slipper vara uppkopplad under en halv dag ;)

Om du ändå känner att det kniper så får du söka din tänkta kompensation här: Feedback details SAS - Claim Form (flysas.com)

henke12, Karlssonskan, squeezen och 4 andra gillar detta.
  5. edlundo

edlundo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaja okej då

6. jonten

jonten Medlem

Samma flyg, inget wifi. Hej ifrån 7F

edlundo gillar detta.
  7. edlundo

edlundo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    20H i plus. Glöm inte rulla ner en flaska skumpa längs gången så fångar jag upp den.

JPE, GOTBound och jonten gillar detta.
  8. Moco

Moco Medlem

Verkar inte gå bra nu. Bråkar med resebloggare (när det hade varit billigare att bara smeta på ett flin) istället för lite billig PR, bussgate på long-haul, trasiga plan utan Wi-Fi och IFE.
    SAS cementerar sin kvalitetsfokus i tider då dem verkligen borde göra allt för att få folk ombord igen, inrikes som utrikes, och visa att det är ett pålitligt bolag som förtjänar kundernas förtroende.

Har man betalat för ett paket av inkluderade tjänster så är det inget fel att klaga om dessa inte levereras. Man betalar inte inte för 5 tjänster och hoppas att man ska få 1-2.

edlundo gillar detta.
  9. Filip

Filip Medlem

Gällande IFEn är det en av de kärror med bara har 4 filmer eller är just din stol utan fungerande IFE?

Om det är planet, vilket plan är det alt. sträcka?

10. Hachans

Hachans Medlem

Det hade varit fint om någon hade orkat driva gentemot konsumentsombudsmannen. Jag är också stark anhängare av att inte lova mer än vad man kan hålla. Deras bemötande med typ "ja funkar det så funkar det, men om det inte gör det så tänker vi inte göra något åt det" är inte riktigt kompatibel med god marknadsföringssed.

Davvelavve, fcx, Jane Insane och 1 annan gillar detta.

Dela sidan