Senaste nytt

Kina introducerar 72 timmar visumfri vistelse i Peking & Shanghai

Dr. Miles

Expert
Det har varit kontroll några gånger för mig.
Jag skriver alltid ut resplan på papper, speciellt när jag reser till Kina.

Senaste gången var att jag blev tillfrågad vid check in i Hong Kong när jag skulle flyga till Kina.
 

Sebbef83

Medlem
Hej,

Jag anländer till Beijing från Tokyo kl. 20:35 med ANA, ska sedan vidare följande dag kl 05:55 till Phuket med Thai Airways. Har tidigare blivit "disqualified to apply for 72h transit visa in Shanghai" eftersom jag missbrukat transit visumet i Shanghai.

Tror ni det blir problem med att stanna landside i Beijing flygplats?

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Jag anländer till Beijing från Tokyo kl. 20:35 med ANA, ska sedan vidare följande dag kl 05:55 till Phuket med Thai Airways. Har tidigare blivit "disqualified to apply for 72h transit visa in Shanghai" eftersom jag missbrukat transit visumet i Shanghai.

Tror ni det blir problem med att stanna landside i Beijing flygplats?

Tack!
Om du är svartlistad av kineserna så tror jag inte att det hjälper att fråga här, tyvärr.
 

OliverD

Ny medlem
Har inte varit något problem för mig, har åkt via CPH till kina kanske 6-7ggr utan visum och aldrig varit något problem vid transit. Och har inte föranmält.

Tack får hålla tummarna, ska ta med mig en kopia på resplanen och även utskrifter från kinesiska myndigheter där det står om 72-timmars transiten så att jag är garderad. Har någon besökt Kinesiska Muren under ett transit visa? Vad jag förstår enligt andra hemsidor ska det vara ok, vill dock inte riskera att de uppstår några problem.
 

agehall

Medlem
Utskrifter om transitregler behöver du inte ha. Om någon är osäker på vad som gäller lär de kolla upp det direkt i TIMATIC.
 
Hej,

Jag anländer till Beijing från Tokyo kl. 20:35 med ANA, ska sedan vidare följande dag kl 05:55 till Phuket med Thai Airways. Har tidigare blivit "disqualified to apply for 72h transit visa in Shanghai" eftersom jag missbrukat transit visumet i Shanghai.

Tror ni det blir problem med att stanna landside i Beijing flygplats?

Tack!
Håll oss uppdaterade. Lycka till på resan.
 

CoooC

Medlem
flyger ARN-FRA-PVG-ICN imorgon och ICN-SIN-CPH-ARN om två veckor. Har bara 2 månader kvar i giltighetstid på passet. Kommer jag stöta på patrull?
 
flyger ARN-FRA-PVG-ICN imorgon och ICN-SIN-CPH-ARN om två veckor. Har bara 2 månader kvar i giltighetstid på passet. Kommer jag stöta på patrull?
Troligtvis får du inte gå på planet i Frankfurt. Kommer du till Kina så blir du troligtvis nekad att resa vidare och blir returnerad till Frankfurt direkt.
 
Toppen