Senaste nytt

Kan man lita på Agoda

onzai

Medlem
Vid ett flertal tillfällen har jag använt Agoda och det har fungerat prickfritt vid bokningar i Europa och US.
 
Hade också dålig upplevelse av Agoda i slutet av förra året på Mauritius. Det fanns ingen bokning hos hotellet när vi skulle checka in då Agoda aldrig gjort bokningen. Hotellet pratade om att t.ex. Booking bokar direkt in i deras system men det gör inte Agoda. Som tur var kunde hotellet lösa ett annat hotell i närheten för ungefär samma pris, gick inte att boka detta hotel via Agoda etc. då det egentligen var fullbokat via 3e partssajter.

Tog någon timme innan Agoda svarade o att man kunde välja annat hotell att boka etc. men fanns i princip ingenting som inte var fullbokat precis vid havet med den standarden så hade inte riktigt hjälp.
Var lite nervös timme där innan hotellet lyckades fixa det andra, vill ju helst inte stå på Mauritius utan boende för natten.

Bokat i Asien , Zanzibar m.m. utan problem med Agoda tidigare men nu blir man ju lite fundersam om att inte dubbelkolla bokningen med hotellet framöver.
 
Det var väl typiskt...
Jag kan rapportera hur det gick. Det hela var en väldigt seg process och tyvärr var det enda som funkade att ringa och halvt skälla ut dem. Men i slutändan fick jag återbetalt (i riktiga pengar) mellanskillnaden av kostnaden för mitt ursprungliga hotell och hotellet jag tvingades boka för att få ett dubbelrum. Jag gick med på att avboka min framtida bokning (som också hade gett mig en dorm bed istället för dubbelrum) mot 30% ersättning i AgodaCash. När de väl har påbörjat sina återbetalningar så får man pengarna ganska snabbt (inom 1-2 dagar).
 
  • Gilla
Reactions: hco

Piffsan

Medlem
Hej, har inte använt Agoda så det ofta men har använt mig av dem som pristmatch mot hotels.com alt booking.com. Inte alltid avbokningsvillkoren överensstämmer på dagen mot hotels.com som jag brukar föredra då var 10e natt generar fri natt ”on top” (10% ytterligare) . Däremot bör man ha stort tålamod när man prismatchar på hotels.com, tar lååång tid (30 min - 1 tim) men kan vara väl värt det.
 
Toppen