Senaste nytt

Kan man lita på Agoda

toer00

Medlem
I slutet av dennna månad (april 2023) flyger jag, frugan och några polare över till NYC för attt fira min frus födelsedag. Vi ville bo på ett litet bättre hotelll (5 stjärnor) i närheten av Central Park. Givet detta så fastnade vi för Conrad Midtown, Efter att kikat runt lite så verkar det som om priset ligger runt 33 tkr för en One Bedroom Suite (SAS/hotels.com) med City View. Med Agoda så får jag ett pris ca. 35 tkr inloggad på mitt eget konto.
Men det roliga i kråksången är attt när min kompis loggar in på sit Agoda konto så fick han ett pris ca 23,8 tkr... Nauturligtvis boakade han upp 2 ruum ett för dom ett för mig och vi lade in mitt SAS MC som garanti, betalnig sker via kortet den 22 April.

Men min fråga till er som kan detta boka hotell via Agoda, är dett vanligt dvs det är inget lurt, det blir inget strul med att bokngen inte finns eller dyl eller at Conrad inte respekterar priset, skilnade var så pass stor melan mitt och polarens pris, så jag känner at jag behöver kolla med er övriga BC:are. Kan nämnas att polaren alltid bokar alla sina hotell via Agoda...

SAS/hotels.com

1681204407086.png



Agoda

1681204471113.png
 

palmen

Moderator
Om din polare nu bokar allt via agoda, vad säger då polaren om att det kan bli strul eller liknande?

Det är en tredjeparts sida och alla tänkbara prolem som kan uppstå med sådana bokningar kan även uppstå här. Om det kommer att ske eller inte låter jag vara osagt, men jag har aldrig haft problem via någon tredjeparts sida att bo på de bokningar jag gjort och de kan inte ändra priset heller från vad ni bokat. Rent teoretiskt kan de ju alltid avboka vistelsen om något uppenbart prisfel har uppstått, men verkar ju inte vara så i deta fall då priset inte på något sätt kan anses som uppenbart felaktigt.
 

Antonic

Medlem
Av erfarenhet kan Agoda visa väldigt olika priser beroende på vem man är, varifrån man kommer ifrån (tips att gå via Tripadvisor eftersom priserna generellt blir lägre då) samt tid på dygnet. De har även diverse kampanjer till höger och vänster varpå priset kan skilja rätt kraftigt som ovan.
 

J1981

Medlem
Brukar ha som vana att maila hotellet och be dom bekräfta min bookning.
Som Antonic säger så är det väldigt olika priser hur, när och vart man kollar ifrån. Hittar ofta riktigt bra deals på Agoda.
Inte ovanligt att priser skiljer sig 20% om man kollar samma datum med:
*vpn från annat land
*att kolla direkt på deras sida inloggad
*refered från priskoll sida tex trivago eller google sökning
 

toer00

Medlem
Brukar ha som vana att maila hotellet och be dom bekräfta min bookning.
Som Antonic säger så är det väldigt olika priser hur, när och vart man kollar ifrån. Hittar ofta riktigt bra deals på Agoda.
Inte ovanligt att priser skiljer sig 20% om man kollar samma datum med:
*vpn från annat land
*att kolla direkt på deras sida inloggad
*refered från priskoll sida tex trivago eller google sökning

Vilka länder ger bäst priser, kanske dags att byta land i VPN:en
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Buffy

Medlem
Jag har en bokning i december via Agoda som hotellet inte hittar, på Trustpilot är det många som verkar ha kommit till sitt bokade boende och det inte funnits. Ska boka av och blir det strul hoppas jag Amex kan hjälpa mig då det ska vara fri avbokning.
 

toer00

Medlem
@toer00 hur slutade det?
Gratta frugan i efterskott!
Vi fick bokningsbekräftelser fr Hiltons centrala bokningstjänst (i samband med att hotellpriset skulle betalas 4 dagar innan ankomst). Så inga problem alls. Dock varning för restaurangen på Conrad 16 USD för en kopp Cappuccino... ;-). Bokningen gjordes direkt på Agoda av min polare, så 22 000 Kr för en svit på Conrad (Midtown) i 4n var inte fy skam...
 
Toppen