Senaste nytt

Kan jag få tillgång till Star Alliance flygplatslounger vid ankomst till Melbourne

Messieh

Medlem
Min resa till Australia börja från BKK och ha mellan landing på MEL sedan bytt till Virgin Aus för att åka vidare till CBR men...
- BKK till MEL flygga jag ThaiAirways (BC)
- MEL till CBR flygg jag Virgin Aus (Eco)
- Mellan landing ta ca 4 timmar
Därför att det är en lång mellanlandning vill jag fräscha, sitta i ngn lounger. Med guld Star Alliance.

Kan jag få tillgång till Star Alliances flygplatslounger vid ankomst även senare när jag flyger med Virgin, icke Star Alliance
Och vilka?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det är avgående flygbolag som avgör Lounge access, hur du kom till flygplatsen är irrelevant.
 

guwonder

Medlem
Singapore Air Lounge @ MEL? “Nej.”
Air New Zealand Lounge @ MEL? Det är Thais primära lounge på MEL, men NZ kan också säga nej.
 

taxvalp

Medlem
Min resa till Australia börja från BKK och ha mellan landing på MEL sedan bytt till Virgin Aus för att åka vidare till CBR men...
- BKK till MEL flygga jag ThaiAirways (BC)
- MEL till CBR flygg jag Virgin Aus (Eco)
- Mellan landing ta ca 4 timmar
Därför att det är en lång mellanlandning vill jag fräscha, sitta i ngn lounger. Med guld Star Alliance.

Kan jag få tillgång till Star Alliances flygplatslounger vid ankomst även senare när jag flyger med Virgin, icke Star Alliance
Och vilka?

Du har ingen nytta av ditt guldkort vid ankomst eller resa med annat bolag. Hoppet står till eventuellt kreditkort, annars verkar du köpa access till Virginloungen för 65 AUD:

 

Messieh

Medlem
Du har ingen nytta av ditt guldkort vid ankomst eller resa med annat bolag. Hoppet står till eventuellt kreditkort, annars verkar du köpa access till Virginloungen för 65 AUD:

Trodde att ska kunna stanna vid ankomst-terminal och ha tillgång till Star Alliance loung efter passkontrollen, men tydligen Virgin är ända alternativ. En gång
2 timmar 65 aud. Men det löser sig.
 
Toppen