About

Kan inte välja plats för alla 8 i bokning med SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av hallgren, 29 Mars 2022.

  1. hallgren

    hallgren Medlem

    Jag har en bokning med sas för 8 personer. Biljetter och sånt verkar utställda för alla men när jag på sas.se försöker välja plats, boka lounge eller måltider så funkar detta bara för de sex första namnen i bokningen, inte för de två sista.
    I sittplatsvalet går det helt enkelt inte att klicka på dessa två stackare, och för måltider/lounge står det för dessa två att det inte finns/går att välja. För de övriga sex i bokningen ser allt ut att funka som det ska.

    Är detta ett känt fel? Är vi för många i bokningen? Går det att lösa?
     
  2. majoren

    majoren Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, för ett tag sedan råkade jag ut för samma sak när jag försökte beställa måltider i en bokning för nio personer. Det gick bra för åtta av de nio. Systemet sade helt oförklarligt nej "finns inte/går inte att välja" för den nionde. Frågan löstes genom att ett par dagar senare ringa till SAS. Agenten kunde lägga in den saknade måltiden manuellt.
     
    hallgren gillar detta.

Dela sidan