Senaste nytt

Kötider Kastrup

daniel_se

Medlem
På tal om Kastrup: när man ska till USA måste man väl fortfarande ha ett antigentest, jag förstår att man kan ta det på Falcks testcenter på Terminal 2, någon som vet om det brukar vara lång kö där? Tänkte försöka ta det på morgonen för att sedan flyga SAS till New York vid lunch, vet inte hur mycket marginal jag behöver med tanke på både test och köer i säkerhetskontrollen....
 

palmen

Moderator
Imorse vid 9:30 var det helt tomt i SAS Fast Track. Vanliga security kunde jag inte se någon i heller, men man ser ju inte ens grindarna från SAS Fast track så den kan absolut ha varit en stund köande.
 

Nightfly

Medlem
Jag gick igenom SAS fast track igår (onsdag alltså) vid ca 6:45 och då var det bara 3-4 personer före mig i kön.
 

John Rambo

Medlem
Idag Fredag på plats 04.45, incheck ingen kö, specialbagage ingen kö, Expresskön ingen kö och ca 12-15 min var kön till vanliga säkerhetskontrollen. Inser att det hade räckt att komma till 05 då sas Fasttrack öppnar, för att hinna med flyg 06. Blev en knapp timme i guldloungen istället.
 
Idag Fredag på plats 04.45, incheck ingen kö, specialbagage ingen kö, Expresskön ingen kö och ca 12-15 min var kön till vanliga säkerhetskontrollen. Inser att det hade räckt att komma till 05 då sas Fasttrack öppnar, för att hinna med flyg 06. Blev en knapp timme i guldloungen istället.
Vet du hur köerna var klockan 15 minuter senare? Det känns som att en del av problemet är att allt är så oförutsägbart. Ena stunden inga köer alls, en timme senare så är det 2 timmars kö.
 

John Rambo

Medlem
SAS egna fast track hade ingen kö vid öppnandet 05:00, det är den enda jag vet.
Efter vad jag läst om Kastrup så är problemen inte i närheten så svåra som på Arlanda, har inte hört om missade flyg etc. i någon större utsträckning.
Men som du säger; det är säkert oförutsägbart, hetsen runt det hela stökar säkert till det ännu mer och fyller upp flygplatserna tidigare och mer än vanligt.
 

TjrsTapis

Medlem
Igår kl 15:10 endast 7 personer på SAS fast track, men fylldes på rejält strax efter att jag passerat. Däremot 25-30min kö i den "vanliga" kontrollen.
 
Toppen