Det ursprungliga St. Regis står på 55 gatan / 5th Ave. i New York och är ett underbart hotell (men väldigt dyrt - även för NY förhållanden). Baren, King Cole Bar, är mycket trevlig och populär, en riktig NY klenod. I den baren blandades uppenbarligen Bloody Mary för första gången. St. Regis i London var fram till nyligen The Lanesborough som enligt min mening är ett av de bästa hotellen i staden och ligger granne med Buckingham Palace. The Library Bar i The Lanesborough är ett fantastiskt vattenhål. The Lanesborough har tyvärr övertagits av Oetker Collection (som också driver Rivierans flaggskepp Hotel du Cap-Eden-Roc). The Lanesborough genomgår därför nu en stor renovering och blir förmodligen ännu lyxigare. St. Regis i Rom, det gamla Grand Hotel, är inte dumt det heller med väldigt mycket pynt.
Många St. Regis stadshotell tillhör mina favoriter. I Asien är St. Regis i Bangkok mycket fräscht med stora fina sviter med utsikt över ridbanan (har postat foton i en annan tråd). St. Regis i Peking (i den f.d. utrikeskorrespondentklubben) har stora rum för Pekingförhållanden och ligger mycket bra till centralt. St. Regis Shanghai har fina rum, men ligger väldigt dåligt till i Pudong, långt borta från det mesta. jag brukar därför undvika det hotellet. I Pudong är de två Hyatt hotellen, Shangri-la och Mandarin Oriental bättre alternativ. St. Regis Singapore är väldigt trevligt med en utmärkt frukost och brunch i Les Saveurs och en mycket bra kinesisk restaurang. Jag bifogar en del bilder, eftersom det är dit
@Martin Bjönström kommer att resa nu i veckan.
Vardagsrum i en av de större sviterna
En annan vinkel på vardagsrummet
Sovrum
Badrum med fönster mot sovrummet
Badrum
Garderob med utsikt
Just den här sviten har en liten balkong
(balkong saknas i de mindre sviterna som ligger i hörnen av varje våningsplan)
St. Regis i Bali är en av mina favoriter. Det har bara några år på nacken, och allt är mycket fräscht. I mitt tycke slår det med hästlängder det i olika resemagasin bejublade Amanusa (Aman resorts) som ligger på en kulle snett bakom St. Regis. Ett annat mycket omskrivet Bali-hotell, The Mulia, har jag inte bott i, men det ser bara stort och klumpigt ut och lockar inte alls. Försök att få en villa precis vid stranden i St. Regis Bali - dessa villor är väldigt rymliga och har en stor private pool och direkt utgång till en vid och lång strand som är rätt så folktom. Jag bigogar några bilder.
Terassen och poolen i en strandvilla
En annan vinkel på poolen
Vy mot terassen från vardagsrummet
Sovrum
Badrum
Villan har en stor trädgård med havsutsikt (men ändå rätt så skyddad från insyn)
Trädgården med en privat utgång direkt till stranden
Stranden är väldigt fin med len och finkornig sand och är mycket folktom.
Som det syns på bilden har varje strandvilla ett par private solstolar med stort avstånd till nästa granne.
Från villan har man ett bra panorama på Balis fina solnedgångar