Senaste nytt

Inrikes: Kan plus vara längst bak?

Nordpilen

Medlem
En annan fråga kopplat till detta, har när plus varit full blivit placerad i mittensäte samtidigt som Go haft gott om lediga platser. Går det att i situationer som denna be i gaten om att istället få sitta i Go, men ändå få service som i Plus?
 

henke12

Medlem
En annan fråga kopplat till detta, har när plus varit full blivit placerad i mittensäte samtidigt som Go haft gott om lediga platser. Går det att i situationer som denna be i gaten om att istället få sitta i Go, men ändå få service som i Plus?

Ja och nej,

Jag har några gånger bett om nergradering(för att sitta med kollega/vän)
Det har löst sig men väl ombord får du service utifrån klassen du sitter!
(Jämför med uppgradering)
 

mha321

Medlem
Ja och nej,

Jag har några gånger bett om nergradering(för att sitta med kollega/vän)
Det har löst sig men väl ombord får du service utifrån klassen du sitter!
(Jämför med uppgradering)
Jag har flyttat bak till go flera gånger när detta hänt. Gate kan inte göra något normalt men när man väl är ombord brukar det inte vara några provlem. Men dom du säger, service från go. Och man får hala fram det virtuella ebd kortet om man vill ha dricka för man står ju såklart inte på listan...
 

Jannes

Medlem
Har flygit en hel del ATR och det är verkligen inga roliga flygplan, jag brukade dock flyga med AY inrikes. Testa rad 1 baklänges och du kommer aldrig klaga på något annat igen, någonsin!
Har en gång blivit flyttad till det sätet under boarding, tydligen pga viktbalans, men strax innan taxi så blev jag flyttad tillbaka. Fattade vad de vill säga, minskade sockerintaget efter det. :D
 
Toppen