Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Tomas E

Medlem
Aldrig åkt long haul med Sas men funderar på att boka plus, hur ser det ut nuförtiden, blir förvirrad av all info utöver vanlig måltid etc, igår alla snacks drickor osv från menyn?
Ja. Alltså den menyn som Go-passagerare kan köpa från. Inte dryckesmenyn i Business med dyrare saker serverade från stora flaskor, dock. :cool: Så du kan få typ några GT, chips till, cava, chokladboll o.s.v.
 

AABack2ARN

Medlem
Flygvärden ARN-HEL i plus förra veckan informerade mig otrevligt att då jag tackat ja till polarrullen så ingår inte chokladbolle, men jag fick en ändå.

Och hur motiverade flygvärden detta? Nu antar jag utbudet på ARN-HEL kan vara lite komprimerat på grund av den korta flygtiden, men är det så fantastiskt att på dessa flyg för man välja en (1) sak att äta?
 

Gnopps

Medlem
Och hur motiverade flygvärden detta? Nu antar jag utbudet på ARN-HEL kan vara lite komprimerat på grund av den korta flygtiden, men är det så fantastiskt att på dessa flyg för man välja en (1) sak att äta?
Flygvärden frågade först om jag ville ha polarrulle. Han frågade mig sedan vad jag ville ha att dricka till rullen. Minns jag rätt så svarade jag "Skulle jag kunna få en chokladbolle och..." varpå jag direkt fick tillbaks av honom "Jag frågade vad du ville ha att dricka till rullen" upprepat. Jag svarade Mikkeller och frågade om chokladbollen inte ingår, varpå han svarade att då jag valt polarrullen så är det det som gäller men jag får chokladbollen nu ändå.
Lustiga var att det fanns personer han kände i kabinen och till dem delade han väldigt frikostigt ut vin att ta med.

Nåväl, 95% av de jag möter är toppen på sitt jobb. Nu var det en person som hade en dålig dag antagligen.
 
Toppen