Senaste nytt

Hur många poäng SAS Plus M fel klass?

Hej alla,

Har fått en mycket märklig bokning på halsen.
Ska till Austin och på vägen dit är det inga problem.

P klass med Plus Smart.

1705918785527.png

Men på vägen tillbaka är det M klass med Plus Smart? Så vitt jag förstår så finns inte M i Plus alls. Är detta ett misstag och värt att kontakta SAS över?
Det är bokat med SAS på hemsidan.

1705918737628.png


Tack för råd eller om det hänt någon annan innan!?
 

AABack2ARN

Medlem
Frågeställningen rör snarast varför SAS Plus Smart har fått bokningsklass M då det är en bokningsklass som tillhör SAS Go?

Antingen beror det på att första flighten är codeshare med United och att bokningsklasserna blivit ihopblandade eller så har det blivit fel. Men eftersom du har en sittplats i Plus skulle jag inte vara så orolig.

När bokade du den där? Det är ju stört omöjligt att få till något som INTE har minst ett inrikesben i USA utfört av Delta Airlines även med avresa nästa vecka. Har fått lustiga kombinationer som SK-UA-DL och routing via EWR och ATL. Men något flyg där det som ovan är direkt mellan exempelvis EWR och AUS utfört av UA kan jag inte få fram på sas.se i alla fall
 

Hachans

Medlem
Frågeställningen rör snarast varför SAS Plus Smart har fått bokningsklass M då det är en bokningsklass som tillhör SAS Go?

Antingen beror det på att första flighten är codeshare med United och att bokningsklasserna blivit ihopblandade eller så har det blivit fel. Men eftersom du har en sittplats i Plus skulle jag inte vara så orolig.

När bokade du den där? Det är ju stört omöjligt att få till något som INTE har minst ett inrikesben i USA utfört av Delta Airlines även med avresa nästa vecka. Har fått lustiga kombinationer som SK-UA-DL och routing via EWR och ATL. Men något flyg där det som ovan är direkt mellan exempelvis EWR och AUS utfört av UA kan jag inte få fram på sas.se i alla fall

Det skedde än ändring samtidigt som SAS annonserade sina Atlantaflyg. United är helt bortplockat nu som anslutande partner. SÅ det är att gilla läget med Delta och de andra partnersen.
 
Frågeställningen rör snarast varför SAS Plus Smart har fått bokningsklass M då det är en bokningsklass som tillhör SAS Go?

Antingen beror det på att första flighten är codeshare med United och att bokningsklasserna blivit ihopblandade eller så har det blivit fel. Men eftersom du har en sittplats i Plus skulle jag inte vara så orolig.

När bokade du den där? Det är ju stört omöjligt att få till något som INTE har minst ett inrikesben i USA utfört av Delta Airlines även med avresa nästa vecka. Har fått lustiga kombinationer som SK-UA-DL och routing via EWR och ATL. Men något flyg där det som ovan är direkt mellan exempelvis EWR och AUS utfört av UA kan jag inte få fram på sas.se i alla fall
Exakt så. Det är bokningsklassen som inte stämmer. Bokade den 16 januari. Verkar som du säger att väldigt mycket hänt sista veckan/veckorna. Men verkar som den kombinationen finns kvar om man flyger business i alla fall... Annars är det jävligt jobbiga ruter man får köra på. 3 stopp till Austin...

1706001306325.png
 
Toppen