About

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 4 Juli 2013.

1. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS släpper billiga beljetter imorgon nu och då kanske du kan hitta t/r till spanien/malta/grekland typ för drygt 2000 kr i plus och då får du 10 000 poäng med..

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast jag undrar om inte de inte kommer släppa biljetter i Go i den kampanjen. Det pågår ju någon form av plus-kampanj (till några destinationer) just nu om man får tro hemsidan. Eller är det någon som sett om det ingår Plusbiljetter i den där miljonen?

Business Dad gillar detta.
  3. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I kampanjen släpper de billiga GO bilejtter men då upplever jag att priserna på plus med faller lite.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oavsett så är detta fel tråd att diskutera MRs i...

5. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blir inte klok på hur många poäng man får för att resa Sverige-Spanien.
    När jag går igenom bokningssidan på sas.se ger en resa i plus t/r 10000poäng (som EBB/EBS).
    Enligt sas sida med listor på poäng till olika destinationer ger det bara 4000/riktning dvs totalt 8000p.
    Vad är det som gäller här?
    EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är 4000 per enkelresa till Spanien i plus.
    Ibland när jag är inne på sas bokningsdialog så har den cacheat att jag är EBG och poängberäkningen görs utifrån det även fast det i rutan är ifyllt basic som medlemsnivå. Testa att byta till gold och byt tillbaka till EBB/EBS så brukar det bli rätt poäng.

FFS gillar detta.
  7. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir även 10 000 poäng om du väljer att åka via Oslo/Köpenhamn i plus från Stockholm till spanien. Detta då en resa inom norden ger 1 000 poäng enkel.

8. Nicco

Nicco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla. Har just avslutat en flygning med TK i J (Business disc.) men är förvånad över hur få poäng jag erhöll. Just nu verkar det som att jag fick: GOT-IST=1400 samt IST-PVG=5000. Alltså totalt 6400 för Göteborg - Sganghai. Kan detta verkligen stämma?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög TK till ICN i höstas (C-klass) och fick väldigt märkligt poängutfall, typ 137%, borde vara 125%.

Dela sidan