Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

090034208

Medlem
Hur är det med "förvaring" på HEL när man flyger SAS?

Har följande flyg på samma biljett i EExtra, nog förvaras väl väskorna+skidpåsen på HEL eller måst jag plocka ut dom över natten? (Är natten på Hilton)

08MAR13 VAA-HEL 19.20-20.20
09MAR13 HEL-KTT 11.25-12.55
 

Najk

Medlem
Jag vill lyfta ett varningens finger för att checka in alldeles för tidigt. Checkade in en gång på kvällen på CPH när jag kom med tåget, skulle sova på Hilton och flyga dagen efter till USA. Då jag checkade in mer än 24h före första benet i USA kom inte det med på mitt boardingkort.
Flyget till USA var givetvis försenat och lååånga köer till immigrations. När jag kom till gate 35min före avgångstid till UA flighten så skulle de precis börja boarda men jag fick inte ut mitt boardingkort, det var man tvungen att hämta ut 45 min innan, nu hade de sålt min biljett till någon annan.

Det blev en lång kväll, istället för att flyga IAD - MSY, blev det en sväng IAD-ORD-MSY


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Najk

Medlem
Japp, men de var inte värt 500 miles för 6h :)
Fick dock en skön rödvinskeps med mig ifrån Unitedloungen på ORD.
 
Tror inte man kommer genom säkerhetskontrollen fel dygn på flygplatsen heller? Innebär det för övrigt att man kommer igenom strax efter midnatt aktull dag kan man ju med fundera på..

jodå det är inga problem så länge du har ett giltigt boardingcard.
Finns ju gott om plan som går 2-3am och du kan komma 10pm..
 
Detta problem är något jag snubblat på ganska ofta då jag ofta har en väska jag vill checka.
Vissa storflygplatser kan vara jäkligt petiga ang detta. Jag har lyckats checka in väska kvällen innan ett par gånger men 8 av 10 har det varit NEJ.

Bästa servicen är väl endå i Kinshasa där man checkar väskan vid lokala flygbolagets kontor...sedan dyker man upp vid flygplatsen 30-60minuter innan avgång och går direkt till gate(väldigt skönt då det är afrika.... Ni som varit där vet vad jag pratar om). Tycker hotel(flygplatshotel) borde alltid ha denna service. Vill minnas att för många år sedan så hade många faktiskt denna service?
 

mry

Medlem
jodå det är inga problem så länge du har ett giltigt boardingcard.
Finns ju gott om plan som går 2-3am och du kan komma 10pm..


Jag testade detta på ARN då vi skulle på loungehörneinvigningsrundan och då fick jag inte komma förbi säkerhetskontrollen kvällen innan, men då skulle vi flyga 10:30 till Oslo dagen efter.
 

Dr. Miles

Expert
Detta problem är något jag snubblat på ganska ofta då jag ofta har en väska jag vill checka.
Vissa storflygplatser kan vara jäkligt petiga ang detta. Jag har lyckats checka in väska kvällen innan ett par gånger men 8 av 10 har det varit NEJ.
Det är faktiskt få flygbolag och flygplatser som tillåter att checka in långt innan vanlig check in tid (ungefär från 3 timmar före avgångstid).

I Kina har jag försökt att checka in mitt bagage tidigt med följande flygbolag och på flygplatser men lyckades inte.

Flygbolag:
  • ANA
  • Air China
  • Singapore Airlines
  • THAI
Flygplatser:
  • Beijing
  • Dalian
  • Qingdao
  • Shanghai Pudong
 
Det är faktiskt få flygbolag och flygplatser som tillåter att checka in långt innan vanlig check in tid (ungefär från 3 timmar före avgångstid).

I Kina har jag försökt att checka in mitt bagage tidigt med följande flygbolag och på flygplatser men lyckades inte.

Flygbolag:
  • ANA
  • Air China
  • Singapore Airlines
  • THAI
Flygplatser:
  • Beijing
  • Dalian
  • Qingdao
  • Shanghai Pudong

Det SKA egentligen inte vara några problem för du kan utan problem ha väskorna incheckade i transit på 12-13timmar.
 
Toppen