Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

intuition

Medlem
Någon med nylig erfarenhet av att checka in väskor på CPH kastrup dagen före avfärd?

SAS-flyg intra-EU i plus med avgång kl 08. Har baggage som lär gå som specialbaggage (bilbarnstol). Eftersom vi stannar på flygplatshotell kvällen innan hade det varit smutt att lämna baggaget på kvällen.
 

adhoc76

Medlem
Dagen före julafton var det tvärnej i businessincheckningen till Turkish vid försök att checka in fem timmar före avgång. Strikt tillämpning av tretimmars-regeln.
 

intuition

Medlem
Såg nu att det fanns en annan tråd om just baggage-inläming dagen innan, så jag postade i den istället. Men i korthet accepterar Kastrup väskor dagen innan, men rekommenderar att man inte gör det...
 

JacobGBG

Medlem
Någon med färsk erfarenhet av denna situation?

Flyger BUD-WAW idag med LOT och vill kolla hur tidigt jag kan checka/droppa väskan.

Har fått en massa varningar att det är vägbygge mot flygplatsen och att man måste vara ute i mycket god tid. Vill däremot ogärna riskera vara på plats 4h i förväg om det innebär att jag får rulla tummarna utanför security till den officiella 2h-innan tiden för LOT. Ser att LOT har ett annat flyg till ICN (!?) 1.5h innan mitt så logiskt sett bör en counter finnas öppen, men ingen garanti att jag kan checka in väskan där om de kommer vara strikta.

Tänker att i värsta fall får jag dumpa väskan i lagring utanför Security, gå in airside och uggla i loungen till counter öppnar och sedan gå ut och checka väskan. Hade förstås helst undvikit en sådan situation
 
Toppen