Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

henke12

Medlem
Nej olika bolag. Sas GOT-ARN sen charterflyg till Vietnam (sunclass).

Antar att det inte ens är värt att fråga vid check in om dom kan tagga den till nästa flyg?

Frågar man inte får man(vi!) inget veta.

Fråga snällt, bli överlycklig om det går.
Om det inte går, ta en bit mat på Sky City och nåt gott och dricka
Ställer dig sedan först i kön och klockar när incheckningen öppnar :)


Oavsett hur det går rapporterar du här!
 

Jonas F

Medlem
Har någon koll på sunclass Airlines (fd Thomas Cook)?
Åker från GOT-ARN framme 1040 sen ARN-PQC avgår kl 15 från T5. Vill ju helst slänga in bagaget direkt och in till en lounge?

Enligt ving som jag bokat resan med så öppnar den 2 timmar innan avgång. Vill minnas en gång jag reste GOT till phuket med tui att jag lämna in väskan minst 3 timmar innan avgång.

Nu är det inte Sunclass men vi flög Tui hit till Phuket och de öppnade inte tidigare än 3 timmar innan på Arlanda. Dock gick det att checka in i automaten tidigare och sen lämna av väskan i SAS automatiska bagdrop. Kanske kan det funka med Sunclass också?
 

lilly k

Medlem
Hej!
Flyger med TAP ( i business om det nu spelar någon roll), morgonflight och undrar således om det är någon som vet om man kan checka in bagaget kvällen innan? Eller har de egna incheckningsdiskar? Slog till på Comforts öppningserbjudande (tack @palmen:)) så det blir en natt på Arlanda innan.
 

ekf

Medlem

TP12

Medlem
Någon som känner till hur det är på zrh numera. Fick en ombokning av sas så kommer till zrh runt 20 på kvällen med sas, ska vidare med swiss runt 12 dagen efter.

Kan man lämna in bagaget redan vid ankomst på zrh? Är business, om det spelar någon roll.
 

Senator

Moderator
Någon som känner till hur det är på zrh numera. Fick en ombokning av sas så kommer till zrh runt 20 på kvällen med sas, ska vidare med swiss runt 12 dagen efter.

Kan man lämna in bagaget redan vid ankomst på zrh? Är business, om det spelar någon roll.

Är du i Transit i ZRH? Stämmer det?
 

TP12

Medlem
Är du i Transit i ZRH? Stämmer det?

Det är korrekt, en och samma bokning.

Gjorde liknande resa förra året, ankom på förmiddagen med sas och skulle vidare på kvällen med Swiss. Hade antagit (vilket kanske var dumt) att bagaget checkats in hela vägen när jag av en slump såg att de åkte runt på bagagebandet när vi var på väg till Hilton för ett dagrum.
 

Senator

Moderator
Det är korrekt, en och samma bokning.

Gjorde liknande resa förra året, ankom på förmiddagen med sas och skulle vidare på kvällen med Swiss. Hade antagit (vilket kanske var dumt) att bagaget checkats in hela vägen när jag av en slump såg att de åkte runt på bagagebandet när vi var på väg till Hilton för ett dagrum.

Du behöver inte plocka bagaget i ZRH över natten. Att det snurrade var nog antingen ett misstag eller en del av processen för att identifiera de som skall ”sova över”.

Jag har haft mitt bagage i transit i Zürich över natten ett antal gånger utan problem.
 

ekf

Medlem
@TP12 Kolla bagagekvittot du får, så ser du hur långt det är incheckat.

Undantag finns, såsom vid byte utrikes->inrikes i USA där man själv behöver släpa väskan genom tullen för att direkt dumpa den i en särskild station efter tullen.
 
Toppen