Senaste nytt

Hur är Brussels Airlines business class inom Europa?

fred80

Medlem
Står just nu i valet mellan att flyga business i Europa mellan Lufthansa eller att testa ett nytt bolag för min del, Brussel airlnes. Har sökt här på forumet men inte funnit så mycket info om hur deras business class är inom Europa. Hur står det sig mot Lufthansa produkt? Någon här som har åkt med dem senaste tiden?
 

GOT-XXX

Medlem
Loft/Lexus-loungen på BRU är mycket trevligare än SAS-lounger. Inte värre än typiska LH-lounger som Star Guld.
Håller inte med dig om att The Loft är i samma klass som LH-loungerna. Matutbudet i LH-loungerna har alltid varit överlägset vid mina besök. I synnerhet i slutet av dagen brukar det i princip vara helt utplockat på The Loft. Höjdpunkterna från The Loft är väl massagestolar (om man lyckas få tag på en) och japanska toaletter.
 

Malu

Medlem
Vi åkte Brussels i business ARN-BRU-LPA på sportlovet och det var en helt OK upplevelse. Bättre än LH skulle jag säga. Frukost (kall servering) från Stockholm och varm lunch från Bryssel. Servering på bricka med porslin, riktiga bestick och champagne erbjöds som fördrink på det långa benet. Märkligt nog kom dock kaffet i pappmugg, men god choklad kompenserade för det. Trevlig och korrekt service, men kanske inte det lilla extra personliga.
Vi hade någon timme i The Loft också, precis i skarven mellan frukost och lunch så jag kan inte säga så mycket om utbudet där. Det fanns några sallader och en varmrätt med pasta och köttfärssås i alla fall.
 

Jannes

Medlem
Håller inte med dig om att The Loft är i samma klass som LH-loungerna. Matutbudet i LH-loungerna har alltid varit överlägset vid mina besök. I synnerhet i slutet av dagen brukar det i princip vara helt utplockat på The Loft. Höjdpunkterna från The Loft är väl massagestolar (om man lyckas få tag på en) och japanska toaletter.
Duscharna på The Loft är också nice. Första gången jag någonsin övervägt att spendera över 100 lakan på en dusch… Bra reklam.
 
Åker mkt hellre Brussel än Lufthansa, både service och nivå på Lounge tycker jag är bättre på Bryssel. Inte lika bra som Swizz senator på Zrh dock, men ändå helt okej. Ingen milsvid skillnad dock så hade inte lagt speciellt mkt mer för att åka med Bryssel.
 

fred80

Medlem
Tack för all input, tänkte bränna lite Eurobonus poäng för att göra en roligare flight ner till Göteborg från Arlanda på onsdag. Då har jag det här att välja på, så tvär ingen tid för lounge besök om jag väljer Bryssel. Då jag inte har någon tid att anpassa mig efter så står valet mellan Brussels Airlans dock med inget lounge besök eller tar å åka via MUC med Lufthansa och får lite mer tid för lounge häng.

Skärmavbild 2024-03-16 kl. 22.33.33.png
 
Toppen