Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

jerixon

Medlem
Naturligtvis är det så
Men extremt sällan något av de tre programmen ej har hotell där jag reser.

Då skulle jag nog köra AirBNB =)
Hotels.com sällan billigast oavsett så spelar ju inte så stor roll med deras frinätter eller 10% rabatt när man ofta kan boka billigare på andra sidor.

De kan ha hur mycket kampanjer och uppgraderingar som helst om de inte har hotell som är i närheten av där man behöver vara.

Funderar på om det är bäst att boka program nu där man samtidigt samlar flygpoäng. Typ Accor och Flying Blue.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Hachans

Medlem
Alltså, har någon hittat mer officiell info kring det här?

Allt jag hittar är resebloggar av diverse olika slag som alla länkar till en sida på hotels.com som inte fungerar och allt jag hittar när jag söker är ett pressmeddelande från 2022 som berättar om nya namnet. Det syns ingenting på mitt konto etc.
 

Homer

Medlem
Alltså, har någon hittat mer officiell info kring det här?

Allt jag hittar är resebloggar av diverse olika slag som alla länkar till en sida på hotels.com som inte fungerar och allt jag hittar när jag söker är ett pressmeddelande från 2022 som berättar om nya namnet. Det syns ingenting på mitt konto etc.


Den här sidan? https://www.hotels.com/one-key

Headforpoints skrev (only visible if you use a VPN to impersonate a US IP address, I think).
För min del fungerar det dock utmärkt utan US IP adress, jag valde dock Region United States


Värt att notera
Launching in the US in mid-2023
 
Last edited:

M.K

Medlem
De rullar ut detta globalt, allt kan såklart hända med lokal konkurrens men inte troligt alls.

Oavsett är det bara att boka på i närtid, 10% av värdet kommer konverteras så inga problem nu.

Bra tillfälle att bo ihop årets Gold innan även detta program havererar. En liten premium mot andra aktörer är jag fortsatt beredd att betala med Gold även nästa medlemsår på deras Vip hotell med högre intjäning á la Expedia och lite förmåner.
 
Loggade precis in och såg mina "One Key-rewards" för första gången. Är det korrekt uppfattat att de 8 av !0 stämplar man samlat på hotels.com brunnit inne i konverteringen?

EDIT: hittade svaret.

All reward nights you have collected will be converted into OneKeyCash at their full value and automatically transferred to your One Key account. The expiration date of your reward nights will be retained as they are converted into OneKeyCash. If you have rewards in a different currency, they will be automatically converted to USD before you join One Key.

Currently you can only unlock the value of your stamps when you have collected 10 stamps to earn a reward night. We understand some may be on the way to collecting 10 stamps so we will also award 10% of the value of each stamp collected in OneKeyCash. These will be automatically transferred to your One Key account and will retain their current expiration dates.

You will still be able to access booking information, make changes, or cancellations through the same app/websites using the same account you used to make the booking.
Källa: https://www.hotels.com/one-key

Ändrar min fråga till - har någon av er andra fått ett konverterat värde för era stamps?
 
Last edited:
  • Wow
Reactions: M.K

Hachans

Medlem
Loggade precis in och såg mina "One Key-rewards" för första gången. Är det korrekt uppfattat att de 8 av !0 stämplar man samlat på hotels.com brunnit inne i konverteringen?

EDIT: hittade svaret.


Källa: https://www.hotels.com/one-key

Ändrar min fråga till - har någon av er andra fått ett konverterat värde för era stamps?

Länken fungerar inte för svenska konton. Vilket får mig att fortsatt undra om det är så att de europeiska kanske inte konverteras.

Fick också samma mail som berättade att jag nu har ett nytt konto. Men jag loggar in och ser ingen skillnad. Alla mina nätter är där etc.

Men enligt mailet är jag på Blå nivå och har absolut ingenting. Jag tror det kan vara så att mitt användarkonto hos Expedia blivit ändrat medan mitt på hotels fortfarande är kvar.
 

Dawes

Medlem
Ok, fattar jag rätt nu.
Jag är idag halvvägs med ett snittvärde på 1700kr, vilket i gamla systemet skulle ge ett värde av 850kr, om jag fortsatte i samma stil. Dvs att mitt snittvärde efter 10 nätter fortfarande är 1700kr.
Nu är de "schysst" och ger de som är på väg mot en frinatt kickback på 10% av genomsnittligt värde, dvs typ 85kr?

Hej booking.com
 

M.K

Medlem
Detta engagerar så ett inlägg till.

Jag loggade in på mitt Expedia konto. Samma summa tillgodo där och fortsatt blå nivå. Fortsatt Gold hos Hotels och samma antal frinätter samt stämplar där.
 
Toppen