Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

Citat från
”Sometime later this year, Hotels.com will sunset that “buy 10, get one free” program as the website merges loyalty programs with Expedia and home-rental platform VRBO. The free night punch card is on its way out; the new combined program called One Key will soon be in – and it's far less valuable.

Once it goes live, One Key members will get 2% back in OneKeyCash for every dollar spent on eligible hotels, vacation rentals, car rentals, cruises, and more. For example, if you spend $500, you'll earn $10 in OneKeyCash to put toward your next travel purchase. That doesn't include flights booked through Expedia – you'll only earn 0.2% for every dollar on airfare.”

Info från Hotels.com

”One Key is arriving in mid-2023. You'll earn rewards at the new One Key rate on trips after launch, plus you'll unlock new and exciting member benefits. Learn more about One Key here: hotels.com/one-key”
6a7ec369b900e433dfbdb4b15e462a50.jpg
 
Last edited:

M.K

Medlem
Alla frinätter kommer konverteras till innestående medel. Ingen panik alltså att göra av med frinätter.

Väldigt tråkig devalvering med det sagt. Jag hoppas de förlorar mer än 8% i marginal då miljoner kunder nu istället blir otrogna och väljer billigaste OTA framöver.
 

Hissen

Medlem
Jag har använt Hotels.com många år. Speciellt i Asien. Efter pandemin har jag märkt att många hotell har försvunnit i deras erbjudande. Ibland kvar men till högre pris än konkurrenterna och ibland kvar men inte till alla rumsalternativ. Så ibland har man varit tvungen att boka via andra vägar. Detta är spiken i kistan känns det som. Kommer nog inte sakna dom…
 
  • Gilla
Reactions: hco

M.K

Medlem
Jahopp.
another one bites the dust :)

Ja visst är det en anmärkningsvärd trend?! Jag kan tycka att lojalitet borde löna sig i hotellbranschen men tydligen inte. Nu ska det enbart jagas pris med få undantag efter alla enorma devalveringar av program efter program.

Många andra branscher, allt från matbutiker till flygbolag vill ha just lojalitet genom att ge oss en del förmåner, men inte många hotell längre av någon anledning. Intressant minst sagt, speciellt med tanke på att tomma rum egentligen är i det närmaste gratis att ge bort med poäng för kedjor (inte för OTA’s då som Hotels) .

Som kund i inflationstider gäller det att svara dessa aktörer genom aktivt sök. Sänk deras marginaler, välj bästa erbjudande!
 

M.K

Medlem
Hela värdet konverteras, har du 10’ sek på kontot kan du handla för allt. Vi behöver inte heller fylla upp stämpelkorten innan. 10% av värdet på stämplarna kommer konverteras.

Jag räknar med att Expediasaldot flyttas över kr för kr till oss med ett där också, men inte kollat det.

Rätt taktik i närtid borde vara att boka som vanligt, inte använda stämplar, och sedan casha ut fullt värde innan vi mister intresset även för detta program.
 
Last edited:
Toppen