Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

Andreas.Net

Medlem
Satt och letade hotell till vår weekendresa i december, eftersom jag inte längre har status hos någon av de stora kedjorna så började jag leta andra hotell.
Jag kom sen på att jag faktiskt har guld status hos Melia Rewards och även en hög med poäng, jag såg sen att det finns 2 Meila hotell i Berlin och jag har tillräckligt med poäng för att boka båda, är det någon som har några erfarenheter av Innside Berlin Mitte eller Melia Berlin ?
 

ZZZebra

Medlem
Satt och letade hotell till vår weekendresa i december, eftersom jag inte längre har status hos någon av de stora kedjorna så började jag leta andra hotell.
Jag kom sen på att jag faktiskt har guld status hos Melia Rewards och även en hög med poäng, jag såg sen att det finns 2 Meila hotell i Berlin och jag har tillräckligt med poäng för att boka båda, är det någon som har några erfarenheter av Innside Berlin Mitte eller Melia Berlin ?

Jag har bott på Melia på Friedrichstrasse många gånger och tycker det är jättebra. Bodde där senast för en vecka sedan och då var loungen stängd men hade fullt upp med jobb och annat så spelade inte mig så stor roll.

För mig är läget superbra och har direkttåg till BER (ca 45 min, taxi tar ca 30 om inte köer) samt att det går både S-Bahn och U-Bahn mindre än 100 m från hotellet så går snabbt att förflytta sig.
 

Andreas.Net

Medlem
SAS ställde ju in vår flight till Berlin och bokade om oss till dagen efter, så 2 nätters vistelse blev förvandlad till endast 1 natt.

Då bokade jag om hotellet och det blev Melia Berlin istället för Inside Berlin Mitte, jag slog till på The Level rum.
 

Andreas.Net

Medlem
Nu ser vi fram emot vår övernattning på Melia Berlin på lördag, det verkar även som att loungen är öppen så det skall bli kul att besöka den.
 

Gutta

Medlem
Hej!

Ska dit med företaget i oktober och letar efter ett fräscht hotell där läge och såklart "roligt" hotell vore i fokus. Det handlar om rum för 12 personer och 3 nätter. Med företaget så kommer ett visst budgettak, vilket ställer till det lite i vilka hotell som kan vara valbara, jämfört med vad man skulle ha valt privat...

Givet budget om ca 100 EUR/person och natt, vad tror ni hade varit ett bra val?
 

Rickard_O

Medlem
Hej!

Ska dit med företaget i oktober och letar efter ett fräscht hotell där läge och såklart "roligt" hotell vore i fokus. Det handlar om rum för 12 personer och 3 nätter. Med företaget så kommer ett visst budgettak, vilket ställer till det lite i vilka hotell som kan vara valbara, jämfört med vad man skulle ha valt privat...

Givet budget om ca 100 EUR/person och natt, vad tror ni hade varit ett bra val?
Jag tyckte Mövenpick var helt ok vid den budgeten sist jag var i Berlin, var väl drygt 100€ /natten
 

palmen

Moderator
Hej!

Ska dit med företaget i oktober och letar efter ett fräscht hotell där läge och såklart "roligt" hotell vore i fokus. Det handlar om rum för 12 personer och 3 nätter. Med företaget så kommer ett visst budgettak, vilket ställer till det lite i vilka hotell som kan vara valbara, jämfört med vad man skulle ha valt privat...

Givet budget om ca 100 EUR/person och natt, vad tror ni hade varit ett bra val?
Jag skulle ta ett hotell i ett område ni vill utgå ifrån. Berlin är stort så det är bra att bo där ni mestadels kommer att vara. Går ju S/U-bahn sen för att ta sig runt.
Personligen skulle inte jag bry mig om hotellrummet i sig, man spenderar minimalt med tid där ändå. Ta något av kedjehotellen i bra läge, de billigare brukar kosta från ca 75€ natten.
 
Toppen