Senaste nytt

Hotell som har fönster in i badrummet

palmen

Moderator
Intressant när det inte finns någon gardin i badrummet.
Comfort Göteborg
20230608_135317.jpg
 

J1981

Medlem
Tog aldrig bild men Theaterhotel i Venlo.
Toa o dusch rakt i rummet. Toan (till höger) hade iaf frostad film ner till knähöjd. Duschen såg man rakt in i.

maaspoort_hotel_overnachten_badkamer.800x450.jpg
 

Hachans

Medlem
Puerta Serrano i Valencia hade ett intressant upplägg.

De hade en glidande gardin som skärmade av handfat och dusch mot resten av rummet. Det var ju trevligt. Men när man stängde gardinen var det fortfarande full insyn från gatan utanför, och det var den stora avenyn som går utmed deras långa park. Roligast var ju när det är mörkt ute så man hade ljuset tänt inne.

Funderar fortfarande på hur man kan ta betalt av åskådarna för den showen, oavsett om de vill betala för att se mer eller för att man ska klä på sig.
 

guwonder

Medlem
At Villa Copenhagen, there are some rooms where the bathroom has windows that provide an outdoor city and/or outdoor courtyard overlooking view of Copenhagen. I got such a room sometimes when they assigned me a room with a bathtub separate from the showers in the bathroom. At least one such room lets you sit in the bathtub while watching and hearing the trains go in and out on the tracks of the main train station.
 
Urfärdar härmed en varning för "Dubbelrum Deluxe" hos "Hotel Alicante" https://www.booking.com/hotel/es/alicante-alicante2.html?aid=2241301

20231209_144853.jpg


Givetvis hade jag ätit julbord dagen innan incheckning, så det doftade inte direkt kamomill i rummet efter att jag besökt (icke-)hemlighuset. Rummet låg på bottenplan och öppnade man fönstret var det ett himla liv pga av att det låg precis vid ett torg. Men det var väl någon slags karma för att jag hade bokat (högst troligt) en error rate (11 Euro/natten).
 

airac

Medlem
Två nya erfarenheter i Stockholm nu senaste veckan.

Clarion Stockholm i en junior svit

Hobo
Hobo hade jag också spanat in, finns i några superior rum men inte alla planeringar.

Ny upptäckt på Hilton Diagonal Mar Barcelona (första besöket för vår del), uppgraderad till hörn rum. Vi funderar lite på vilket utsikt kontorsgrannarna har när ljuset i badrummet är på...
20231227_175727948_iOS.jpg
 

guwonder

Medlem
Had such a room at the Clarion Stockholm on Sodermalm several years ago.

Hyatt Regency Hua Hin’s Regency Suite has a sliding bathroom window that allows looking out over the bedroom and into the garden and at the lazy river while sitting in the bathtub. The resort is popular with Swedish and Finnish families.

[The bathtub with a view at the Hyatt Regency Hua Hin is further away from the outside of the building than when in the junior suite bathtub at the Clarion Stockholm (with a busy street view if I would stand up or have giraffe/periscope powers), but I prefer the nature and water view from the bathtub in Thailand.]
 
Toppen