Senaste nytt

Hotell som har fönster in i badrummet

palmen

Moderator
Har inte riktigt förstått mig på detta fenomen som verkar finnas lite här och där, dvs ett fönster så man ser in i badrummet från övriga delen av rummet.

Vissa kanske gillar det och andra ogillar.

Tänkte att vi kunde försöka lista dessa hotell så man kan undvika eller välja dom utifrån egen preferens.

Jag börjar med ett bidrag från Crown Plaza i Singapore på Changi flygplats, rum 503.
20170413_121846.jpg
 

AtleFlyg

Medlem
Det går väl oftast att dra för persienn eller liknande när det är så? Tycker det börjar bli väldigt vanligt nu när man reser runt.
Radisson Blu Uppsala har så i sina business class rum.
Kan inte riktigt heller förstå meningen med det... ännu värre är det om toaletten står där inne och inte är separat
 

flum

Medlem
IMG_0479.JPG
Jag gillar konceptet, dock föredrar jag varianten där det går att "dra för" öppningen mellan badrummet och övriga hotellrummet. Detta finns tex på Fairmont Vancouver Airport och Cheeca Lodge and Spa i Islamorada.
 

palmen

Moderator
Det går väl oftast att dra för persienn eller liknande när det är så? Tycker det börjar bli väldigt vanligt nu när man reser runt.
Radisson Blu Uppsala har så i sina business class rum.
Kan inte riktigt heller förstå meningen med det... ännu värre är det om toaletten står där inne och inte är separat
Det går ju oftast att dra för men finns tydligen ställen där det inte går heller
 

Hachans

Medlem
Vissa hotell verkar ha den inredningen för att undvika att man smyger in två personer i ett enkelrum. Är man själv i rummet spelar det ingen roll.

Lägger till Elite i linköping som har det i några av sina superiorrum iaf (där är iofs hela badrummet utspritt i rummet med badkaret på golvet) och så U&Me i Umeå. De sistnämnda har dock persienner.

I samma veva vill jag också uttrycka min fascination för hotell som inte ens har riktiga dörrar till toaletten utan typ båsdörrar eller liknande.
 
Vissa hotell verkar ha den inredningen för att undvika att man smyger in två personer i ett enkelrum. Är man själv i rummet spelar det ingen roll.

Lägger till Elite i linköping som har det i några av sina superiorrum iaf (där är iofs hela badrummet utspritt i rummet med badkaret på golvet) och så U&Me i Umeå. De sistnämnda har dock persienner.

I samma veva vill jag också uttrycka min fascination för hotell som inte ens har riktiga dörrar till toaletten utan typ båsdörrar eller liknande.
Hur tänker du? De hotell jag har sett det på har haft det i dubbelrum.

Ett "lyxhotell" på Koh Lanta hade i ett rum ingenting, dvs ingen dörr eller liknande, mellan badrum och sovrum. Tur att vi inte var nygifta.
 

gjohansson

Medlem
Tyvärr ingen bild men Innside Düsseldorf Seestern kör dusch mitt i rummet med glasvägg åt tre håll utan frostning eller något annat.
Fint o bo kollegor eller par i ett sådant.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen