Senaste nytt

Hotell San Francisco

Aidin

Medlem
Vart ska man bo om man vill turista 4-5 nätter? Reser med barn och har inte varit i SF tidigare. Vi kommer inte ha bil utan tänker promenera (med vagn) och ta cable där det går.

Kollar hotell på hotels.com 4-5 * men svårt bestämma. Vi tänker oss ca 5-6t per natt. Gärna bra frukost.
 

Piffsan

Medlem
Vart ska man bo om man vill turista 4-5 nätter? Reser med barn och har inte varit i SF tidigare. Vi kommer inte ha bil utan tänker promenera (med vagn) och ta cable där det går.

Kollar hotell på hotels.com 4-5 * men svårt bestämma. Vi tänker oss ca 5-6t per natt. Gärna bra frukost.
Vi har bott i Fisherman’s Wharf området de gånger vi varit där. Smidigt med barn. Om du vill frukost inkluderat så hade Riu väldigt bra frukost buffe samt utomhuspool - plus att det låg nära ett Safeway.
 

char

Medlem
Vi bodde på Argonaut i Fishermans Warf i November. Bra läge och bra hotell. Förövrigt tror jag ovannämnda Safeway inte finns kvar
 

Piffsan

Medlem
Vi bodde på Argonaut i Fishermans Warf i November. Bra läge och bra hotell. Förövrigt tror jag ovannämnda Safeway inte finns kvar
Ok tack för update om Safeway North Point Shopping Var öppet 2022 men är stängt nu.
Argonaut har bland de bästa reviews i hela SF. Plus att deras bar Mermaid bar ska ha bra HH. övrig OT är Buena Vista i hörnet vid spårvagnen Beach &Hyde uppfann Irish coffee, om man nu tycker om den drinken.

Men back to topic - bifogar lite bilder från frukost buffen på Riu Fisherman’s wharf (2022). Verkar inte ha några kort från bröd, flingor desken men buffeen var otroligt bra - och otroligt välbesökt. Köer innan så kom i tid om ni bor där.
 

Attachments

  • IMG_7731.jpeg
    IMG_7731.jpeg
    494,3 KB · Visningar: 54
  • IMG_7732.jpeg
    IMG_7732.jpeg
    592,5 KB · Visningar: 51
  • IMG_7733.jpeg
    IMG_7733.jpeg
    532,2 KB · Visningar: 47
  • IMG_7734.jpeg
    IMG_7734.jpeg
    662,9 KB · Visningar: 49
  • IMG_7735.jpeg
    IMG_7735.jpeg
    620 KB · Visningar: 49
  • IMG_7736.jpeg
    IMG_7736.jpeg
    567,2 KB · Visningar: 46
  • IMG_7737.jpeg
    IMG_7737.jpeg
    406,8 KB · Visningar: 48
Ok tack för update om Safeway North Point Shopping Var öppet 2022 men är stängt nu.
Argonaut har bland de bästa reviews i hela SF. Plus att deras bar Mermaid bar ska ha bra HH. övrig OT är Buena Vista i hörnet vid spårvagnen Beach &Hyde uppfann Irish coffee, om man nu tycker om den drinken.

Men back to topic - bifogar lite bilder från frukost buffen på Riu Fisherman’s wharf (2022). Verkar inte ha några kort från bröd, flingor desken men buffeen var otroligt bra - och otroligt välbesökt. Köer innan så kom i tid om ni bor där.
Vi bodde med på Riu i april. De ville ha extra om du checkar in innan ”utsatt tid”, även om det bara är 40min.
Det är väldigt lång kö till frukosten, så häng på låset när de öppnar. Eftersom man vaknar tidigt var det inga problem, men bara 30 min efter öppningen ringlade sig kön långt bort.

Gjorde även ett resereportage om SF som du kan kolla på om du vill.
 

pswe

Medlem
övrig OT är Buena Vista i hörnet vid spårvagnen Beach &Hyde uppfann Irish coffee, om man nu tycker om den drinken.

Givet vad detta är för forum måste jag få komma med en rättelse till detta. Irish Coffee må ha slagit igenom på Buena Vista, men den skapades på Foynes Airport på västra Irland. Under 40-talet behövdes något värmande i loungen sannolikt både före och efter att ha korsat Atlanten.
 

Jannes

Medlem
Givet vad detta är för forum måste jag få komma med en rättelse till detta. Irish Coffee må ha slagit igenom på Buena Vista, men den skapades på Foynes Airport på västra Irland. Under 40-talet behövdes något värmande i loungen sannolikt både före och efter att ha korsat Atlanten.
Korrekt, men kopplingen är stark: https://www.thebuenavista.com/home/irishcoffee.html

Dryckens uppfinnare flyttade till USA för att jobba på Buena Vista:
 

Illvillja

Medlem
Vi bodde på Harbor Court Hotel precis vid piren vid Embarcadero för ungefär ett år sedan. Mysigt litet hotell där man får kostnadsfria donuts till frukost som är riktigt fina. Man har Ferry Building precis utanför som har en väldigt trevlig Farmers Market på lördagar och det är inte farligt långt att gå ner mot de mer turistiga områdena som Fishermans Wharf eller Union Square. Man kan låna (eller om det var hyra) cyklar om man vill ta sig runt enklare. Det är ett av de områdena där det är lite mindre hemlösa även om det finns vid parken nedanför Hyatt hotell exempelvis. Finns en del trevliga restauranter runtomkring med.
 
Toppen