Senaste nytt

Hjälp med kul resrutt från Köpenhamn till Hawaii - Business eller First

Dr.D

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn (CPH)
  2. Var är din destination? Hawaii (HNL)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur, eller möjligen jorden runt
  4. När vill/behöver du resa ut? 18 februari 2023
  5. När vill/behöver du komma hem? vara hemma senast 27 februari
  6. Hur länge vill du vara borta? minst 6 dagar på Hawaii
  7. Hur många personer som skall resa? 1
  8. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance eller Sky Team
  10. Vad är din budget? (per person) 50,000 SEK
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? jag skulle absolut kunna tänka mig en jordenruntresa.
Hej,

jag har idag en ToR resa bokad till Hawaii 18-26 feb med Air France i business CPH-CDG-LAX-HNL ToR. Det är en revenue biljett som är fullt avbokningsbar men har funderat en del på om jag inte skulle titta på en roligare rutt och kanske få in någon first flygning.

Tanken väcktes när @SimonXYZ och @E.K Kommenterade i en annan tråd angående Swiss First och routing till NRT. Jag har sökt på lite diverse och är relativt bevandrad användare av ITA Matrix, men inte bra nog för att kunna söka på specifika fare basis så skullle vara kul med lite hjälp.
jag älskar att flyga och räds inga rutter, men vill helst undvika för långa mellanlandningar (över typ 5 timmar är tufft i min värld)
Bjuder på en reserapport om någon kan bistå med att hitta något kul.
har flugit både LH och LX first tidigare men gör det gärna igen :)

tack på förhand

dr.d
 

Dr.D

Medlem
Hej, stort tack för svar och förslag! Jag tillhör dock dem som inte ger mycket för BA first (vilket jag också testat men inte nämnde) inte business heller vilket är anledningen till att jag kör med Star Alliance och Sky Team.
 

Mr Basic

Medlem
Om kortare restid är styrande blir det ju svårt. Star Alliance-alternativet är väl CPH-FRA/ZRH-USA:s västkust-HNL med LH/LX och UA.
 

Dr.D

Medlem
Hej, tack! Har inte hittat några bra priser med star allaiance. Har betalt 33k med Air France vilket känns ok, men är beredd att betala mer om man kan få in first alternativt snurra vidare och köra jorden runt.
Hittar dock inga bra alternativ själv, undan tror man behöver en något djupare kunskap för att sniffa fram någon kul deal.
 

Mr Basic

Medlem
Hej, tack! Har inte hittat några bra priser med star allaiance. Har betalt 33k med Air France vilket känns ok, men är beredd att betala mer om man kan få in first alternativt snurra vidare och köra jorden runt.
Hittar dock inga bra alternativ själv, undan tror man behöver en något djupare kunskap för att sniffa fram någon kul deal.
Tycker det låter som ett utmärkt pris. Kollade LH/LX och där låg business på ca 50K.
 

Ubbe

Medlem
Förutsätter att du har tillgång till avardfares.com.
Några *A som flyger dit är ju Air New Zealand, All Nippon Airways och Asiana Airlines.
Utifrån kunskapen om det så bör man ju kunna hitta trevliga resrutter... Lycka till :)
 

hendberg

Medlem
Sista hoppet till Hawaii är alltid svårt med Star Alliance i C. Har man tur kan man hitta nåt med Air Canada på något random datum eller möjligtvis nån enstaka från Tokyo om nu SAS godkänner det. Har aldrig hittat med United när jag söker...
 

palmen

Moderator
Förutsätter att du har tillgång till avardfares.com.
Några *A som flyger dit är ju Air New Zealand, All Nippon Airways och Asiana Airlines.
Utifrån kunskapen om det så bör man ju kunna hitta trevliga resrutter... Lycka till :)
Det är en vanlig biljett som efterfrågas och inte awards, så awardfares gör nog ingen nytta.

Det skulle kunna vara värt att titta expertflyer, går att få gratis konto i 7 dagar tror jag. Där kan man lista alla fares och se vilka priser och routings som bör finnas bokningsbara.
 
Toppen