Senaste nytt

Hjälp med inställd flight med BRA på lördag 17 juni 2023

i013145

Medlem
Hej Vänner,

Skulle tillsammans med min fru åka ner till Malmö från Bromma imorgon em med BRA för att fira min bästa väns 50-årsdag. Planet skulle gått kl 16.15 från Bromma lördagen den 17/6. Fick ikväll kl 21.03 ett SMS om att flyget är inställt och att det inte finns något alternativ. Bara hänvisning till kundcenter som öppnar som är stängt i helgen och öppnar på Måndag. Vad har jag för rättigheter? Vad kan jag göra? Extremt frustrerad.
 

ante_77

Medlem
Hej Vänner,

Skulle tillsammans med min fru åka ner till Malmö från Bromma imorgon em med BRA för att fira min bästa väns 50-årsdag. Planet skulle gått kl 16.15 från Bromma lördagen den 17/6. Fick ikväll kl 21.03 ett SMS om att flyget är inställt och att det inte finns något alternativ. Bara hänvisning till kundcenter som öppnar som är stängt i helgen och öppnar på Måndag. Vad har jag för rättigheter? Vad kan jag göra? Extremt frustrerad.
Ta bilen
 
Finns ju direktflyg imorgon bitti ARN-MMX.
Eller ta bilen som någon skrev.
Eller ta tåget.

Rättigheter hittar du på hallåkonsument om du vill ha enkel hjälp.
 

JacobGBG

Medlem
Lös alternativ resa först. Krav mot researrangören på orginalresan får komma i efterhand och är inget du ska räkna med att lösa innan skarpt läge infinner sig.
 

011430121

Medlem
Tåget är ett dåligt alternativ, södra stambanan är avstängd till och med måndag kl 05.00, innan dess går tågen via Borås och Halmstad
IMG_1662.png

Detta är ett solklart EU 261/2004 fall
BRA är skyldiga att om boka er med ett annat bolag, i detta fall SAS
Dåligt att ställa in så pass nära avgång, förmodligen få bokningar, ingen brist på maskiner och personal en lördag kl 16, det är inte ofta jag blir uppröd, sådant här gör mig förbannad!
250€ glöm inte att begära den ersättningen.
 

henke12

Medlem
Tåget är ett dåligt alternativ, södra stambanan är avstängd till och med måndag kl 05.00, innan dess går tågen via Borås och Halmstad
Visa bifogad bild 143141
Detta är ett solklart EU 261/2004 fall
BRA är skyldiga att om boka er med ett annat bolag, i detta fall SAS
Dåligt att ställa in så pass nära avgång, förmodligen få bokningar, ingen brist på maskiner och personal en lördag kl 16, det är inte ofta jag blir uppröd, sådant här gör mig förbannad!
250€ glöm inte att begära den ersättningen.
Jag kan lova till 99% att BRA inte ställer inte in på dålig beläggning,
Lördag = charter för a319 och de andra kör troligen inrikes eller får omvårdnad i hangaren.
Besättning är heller inte i överflöd, de måste ju få veckovila och semester också!
 

SK989

Medlem
Dessvärre verkar alla avgångar med SAS från Arlanda till både Sturup och Kastrup idag vara helt fullbokade. Ryanair har inte heller något till Sturup idag. Till Ängelholm finns inte heller något. Tåg från Stockholm funkar inte på grund av banarbeten. Det finns platser med SAS till Landvetter vid 16-tiden och från Göteborg funkar det med tåg till Malmö men det blir ankomst Malmö C framåt 22-tiden... Om bil är ett alternativ är det nog enda sättet att nå festen i tid. Det går bussar med Flixbus hela dagen som verkar ha plats men restiden är över 8 timmar.

Kundservicen från BRA imponerar inte i det här fallet. "Tyvärr, inställt" och sen hänvisa till en stängd kundtjänst...
 
Last edited:
Toppen