Senaste nytt

Hjälp med Eurobonusresa till Kathmandu i Mars

Jalle1337

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN/Stockholm
  • Var är din destination? Kathmandu
  • När vill/behöver du resa ut? 2024-03-04 senast 2024-03-10
  • När vill/behöver du komma hem? senast 2024-03-24 (Ca 12-16 dagar helst 13-14)
  • Hur länge vill du vara borta? 12-16 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business helst men economy funkar
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (Eurobonus)
  • Vad är din budget? (per person) borde räcka med 70,000 poäng per person? + 2-4-1 Amex
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra flyg tid är nog viktigare än business.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Undviker helst men hade kunnat tänka mig en natt 20-24 timmar i typ Sofia/Bukarest som jag ej besökt eller annat rolig stad. Vill i så fall ha en ordentlig övernattning så man får lite tid att strosa runt i staden hellre än 8 timmar på flygplatsen.
    Övrigt: Lyckas inte hitta något själv via sas hemsida, hittar ok resor dit 4/3 via sas-sajt hem hittar jag inte om jag inte söker enskilda sträckor tex Kathmandu till Sofia 19/3 sen från Sofia 20/3 till Stockholm men när jag ringer in till SAS för att boka så får det inte upp samma tillgänglighet på den sträckan. Värt att testa och ringa in och fråga om andra sträckor jag hittar? Även frågat Chatflight som inte hittade något.
 
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN/Stockholm
  • Var är din destination? Kathmandu
  • När vill/behöver du resa ut? 2024-03-04 senast 2024-03-10
  • När vill/behöver du komma hem? senast 2024-03-24 (Ca 12-16 dagar helst 13-14)
  • Hur länge vill du vara borta? 12-16 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business helst men economy funkar
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (Eurobonus)
  • Vad är din budget? (per person) borde räcka med 70,000 poäng per person? + 2-4-1 Amex
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra flyg tid är nog viktigare än business.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Undviker helst men hade kunnat tänka mig en natt 20-24 timmar i typ Sofia/Bukarest som jag ej besökt eller annat rolig stad. Vill i så fall ha en ordentlig övernattning så man får lite tid att strosa runt i staden hellre än 8 timmar på flygplatsen.
    Övrigt: Lyckas inte hitta något själv via sas hemsida, hittar ok resor dit 4/3 via sas-sajt hem hittar jag inte om jag inte söker enskilda sträckor tex Kathmandu till Sofia 19/3 sen från Sofia 20/3 till Stockholm men när jag ringer in till SAS för att boka så får det inte upp samma tillgänglighet på den sträckan. Värt att testa och ringa in och fråga om andra sträckor jag hittar? Även frågat Chatflight som inte hittade något.
Varför kollar du Sofia? Har du tagit en titt på andra hubbar, så som FRA, MUC, CDG etc?

Finns t ex 19/3 med Turkish i business från KTM till FRA, MUC, VIE och CDG. Så hitta nåt flyg därifrån hem till Sverige.

DENNA TEX:
1701292752096.png
 
Last edited:

Jalle1337

Medlem
Varför kollar du Sofia? Har du tagit en titt på andra hubbar, så som FRA, MUC, CDG etc?

Finns t ex 19/3 med Turkish i business från KTM till FRA, MUC, VIE och CDG. Så hitta nåt flyg därifrån hem till Sverige
Var lite sugen på en natt där och ligger bra till flygväg och de flesta andra hubbarna jag testat vill alltid flyga via Bangkok vilket känns lite onödigt/åt fel håll. Tack för tipset hittade den resan nu också får testa att ringa in imorgon igen. Dock verkar det vara samma flight till Istanbul som Sofia flighten vilket dom hade problem att hitta plats på kommer inte ihåg vilken av sträckorna det var dock så testar med FRA,MUC,VIE och CDG
 
Var lite sugen på en natt där och ligger bra till flygväg och de flesta andra hubbarna jag testat vill alltid flyga via Bangkok vilket känns lite onödigt/åt fel håll. Tack för tipset hittade den resan nu också får testa att ringa in imorgon igen. Dock verkar det vara samma flight till Istanbul som Sofia flighten vilket dom hade problem att hitta plats på kommer inte ihåg vilken av sträckorna det var dock så testar med FRA,MUC,VIE och CDG
Hittade BKK-alternativ också, men då vare economy.
 

Jalle1337

Medlem
Hittade BKK-alternativ också, men då vare economy.
Har aldrig ringt in tidigare men gjorde det idag, upplevde de som det hade svårt att hitta platser på typ några av det flight som jag fick upp även dit resan var inte helt lätt. Men skam den som ger sig, skönaste hade varit om det bara kom upp en resa som jag hade kunnat trycka igenom direkt på sajten som jag bokat tidigare genom.
 
Toppen