Senaste nytt

Hitta bokningsklasser och farebasis på Lufthansa

toer00

Medlem
Nu är goda råd på sin plats...Har ett par frågor som kanske någon kan tänka sig att svara på ;-)

Sitter med ett par revenuebiljetter med LH i Business till SIN höst och behöver boka om dom (dom är ombokningsbara mot avgift). Ursprungligt datum är 15-27 Oktober 2024, men behöver skjuta upp dem till i april 2025. Detta verkar inte gå att göra on-line? Kanske bättre att tringa? Men bra är väl att i förväg kolla upp bokningsklasser och farebasis mm.
Problemet är att jag inte ser dessa on-line? Så frågan är letar jag på rätt ställe?

Malet med "booking details" verkar inte ha laddats helt så där har jag heller inget att hämta...?




1714895031937.png



1714894620605.png




1714894843789.png
 

toer00

Medlem
Tack för tipset, fungerade alldeles utmärkt :)
Nästa fråga, försöker ändra från oktober 2024 till april 2025, vilket skall vara tillåtet enligt farebasis, om man bara betalar avgiften på ca. 2 000 + Kr/pers
(1 biljett är P och en Z, operated by SQ). Dock så vill inte LH’s online bokning vara med här, den hittar ingenting (när jag försöker ändra bokningen).
Däremot så om jag simulerar en nybokning, så hittar jag platser, dock bara med LH eller LX metall… Inga vettiga SQ codesahre heller…kanske inte är laddade -ännu? Dock dubbelkollade via expertflyer som visar att man måste ända upp till J klass för att hitta match??

Har LH någon vettig telefonbokning dit man kan ringa?
 

Hachans

Medlem
Tack för tipset, fungerade alldeles utmärkt :)
Nästa fråga, försöker ändra från oktober 2024 till april 2025, vilket skall vara tillåtet enligt farebasis, om man bara betalar avgiften på ca. 2 000 + Kr/pers
(1 biljett är P och en Z, operated by SQ). Dock så vill inte LH’s online bokning vara med här, den hittar ingenting (när jag försöker ändra bokningen).
Däremot så om jag simulerar en nybokning, så hittar jag platser, dock bara med LH eller LX metall… Inga vettiga SQ codesahre heller…kanske inte är laddade -ännu? Dock dubbelkollade via expertflyer som visar att man måste ända upp till J klass för att hitta match??

Har LH någon vettig telefonbokning dit man kan ringa?

Du är så långt fram i tiden att det är sannolikt att tidtabellen inte är satt än för hur SQ planerar flyga. Du kan kolla på SQ hemsida om de har rutterna inne. Om de har de skulle jag föreslå att du ringer LHs servicelinje. De är inte särskilt vettiga och rejält trötta men det är alternativet du har.
 

toer00

Medlem
De är inte särskilt vettiga och rejält trötta :Do_O - alt. plocka in en FIRST på en väg och ringa deras FIRST support... ?? Tar de emot samtal i sådana fall...
Och hur når man dom då... ? Tel ?
 
Last edited:

Hachans

Medlem
De är inte särskilt vettiga och rejält trötta :Do_O - alt. plocka in en FIRST på en väg och ringa deras FIRST support... ?? Tar de emot samtal i sådana fall...

Vem tror du nekade mig att boka om en gång i tiden när de nedgraderade mig från F? F-linjen. Vanliga kundtjänsten var mer hjälpsam men kunde inte göra något i slutändan.
 

SimonXYZ

Medlem
31 mars är sista datum med SQ codeshare just nu, så du får vänta några dagar till. Tyvärr bara bokningsklass J (när man börjar på ARN). Det vekar släppas mer i A, så du får väl boka om till First ;-) Finns lite i Z om du tar till tricket med att övernatta i FRA/MUC/ZRH.
 
Toppen