Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Piffsan

Medlem
Härligt! Vi har också fått bra hjälp på just Hertz LAX, av självaste chefen efter att ett annat Hertz kontor i San Francisco (ej SFO) strulat till det med hyrkostnaden.
Jobbar (jobbade?) även fö en trevlig svenska på Hertz LAX. Om man någon gång är osäker på sin engelska gällande diskussion om hyrbilskontrakt.

Insomnia

Medlem
Jag försöker boka en bil via freerider men får följande meddelande;
Vi hade problem med att skapa din bokning. Försök igen eller kontakta kundtjänst.

Någon som vet varför? Har bokat tidigare utan problem.

EgOscar

Medlem
Jag försöker boka en bil via freerider men får följande meddelande;
Vi hade problem med att skapa din bokning. Försök igen eller kontakta kundtjänst.

Någon som vet varför? Har bokat tidigare utan problem.
Jag har fått samma fel nu flera gånger. I mina fall har det hänt när jag försökt boka på/nära stationens öppningstid och när bokningsfönstrets tid är nära. En gång justerade jag tiden med en halvtimme så funkade det.

igelkotten

Medlem
Jag har en bokning med Hertz Sverige där det står att självriskreducering vid kollision (CDI) och självriskreducering vid stöld (TPI) ingår i bilhyran. Jag har dock Amex Platinum vars försäkring redan ger mig fullgott skydd. Har någon vid upphämtning bett Hertz plocka bort CDI och TPI och därmed fått ner priset också?

Tamas

Medlem
Jag har en bokning med Hertz Sverige där det står att självriskreducering vid kollision (CDI) och självriskreducering vid stöld (TPI) ingår i bilhyran. Jag har dock Amex Platinum vars försäkring redan ger mig fullgott skydd. Har någon vid upphämtning bett Hertz plocka bort CDI och TPI och därmed fått ner priset också?
Beror på var du hyr. I Europa brukar det vara faktiskt dyrare om du inte tar grundläggande försäkringarna.

filitrav

Medlem
Är det inte ett krav att de grundläggande försäkringarna måste ingå för att Platinums självriskeliminering ska få utnyttjas?

igelkotten

Medlem
Är det inte ett krav att de grundläggande försäkringarna måste ingå för att Platinums självriskeliminering ska få utnyttjas?
Det är ju självriskreducering jag undrar om. Enligt mitt brittiska Amex Platinum så gäller försäkringen oavsett, vet inte hur det är med svenska Amex men det vore ju en riktigt dålig begränsning.

jimmy_h

Medlem
Vad är den bästa rabattkoden på Hertz? Använder ICA som ger 15% idag men antar att det finns bättre?
Bokar ofta weekends på Hertz och frågade om mängdrabatt vilket de inte kunde erbjuda

Toppen