Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

filip23

Medlem
Har bokat en hyrbil söndag och tio dagar framåt. Vårat flyg har blivit inställt så vi kommer komma fram på måndagen istället. Om jag försöker boka om blir bokningen typ 3000 kr dyrare. Hur ställer sig Hertz till att man ringer och förklarar siutationen och håller bilen tills när vi kommer på måndagen istället? Är President Circle.
Samma sak hände oss förra veckan. Fick som svar att det tyvärr inte var något att göra åt det när jag kontaktade dom. Har skickat in detta till SAS som (jag hoppas) ersätter oss pga inställt flyg och således extra kostnader för en ny hyrbil
 

zippan

Medlem
Har bokat en hyrbil söndag och tio dagar framåt. Vårat flyg har blivit inställt så vi kommer komma fram på måndagen istället. Om jag försöker boka om blir bokningen typ 3000 kr dyrare. Hur ställer sig Hertz till att man ringer och förklarar siutationen och håller bilen tills när vi kommer på måndagen istället? Är President Circle.
Andra hyrfirmor har alltid löst det åt mig. På ett eller annat sätt. Så ring och kolla.
 

filitrav

Medlem
Har bokat en bil i december och kollade på bokningsbekräftelsen i det finstilta där det står att det krävs ett debitkort (som jag använde för att förskottsbetala) samt ett kreditkort för att hämta ut bilen. Har någon varit med om att de har krävt att få se ett kreditkort, trots att man har betalat med ett debitkort? Jag frågar därför att jag inte har ett kreditkort.
 

zippan

Medlem
Har bokat en bil i december och kollade på bokningsbekräftelsen i det finstilta där det står att det krävs ett debitkort (som jag använde för att förskottsbetala) samt ett kreditkort för att hämta ut bilen. Har någon varit med om att de har krävt att få se ett kreditkort, trots att man har betalat med ett debitkort? Jag frågar därför att jag inte har ett kreditkort.
I Vilket land?
I Sverige funkar det med båda. I Usa inte.
 

filitrav

Medlem
I Vilket land?
I Sverige funkar det med båda. I Usa inte.
Sverige. Frågan är om någon har varit med om att de insisterat på att få se ett kreditkort, trots att ett annat debitkort använts vid betalning online (och som jag självklart tar med vid upphämtning).

Screenshot 2023-10-03 at 21.02.17.png
 

iceland

Medlem
Försöker få klarhet i vad som gäller för extraförare som Gold Plus Rewards Five Star-medlem (via Amex Platinum).

Amex skriver "Free additional driver for spouse/civil partner" (https://www.americanexpress.com/se/formaner/the-platinum-card/hertz-gold-plus-rewards-five-star.html).

Hertz: "Extra förare är gratis att lägga till för alla medlemmar i vårt lojalitetsprogram Hertz Gold" (https://www.hertz.se/p/produkter/extra-forare).

Behöver jag betala extra att lägga till svärfar eller inte?
 

Tamas

Medlem
Bokade en bil via SAS, betala på plats $114, inkluderar LDW och LSI enligt bokningen.
När jag hämtade ut bilen står LDW och LSI som extra och uppskattad totalkostnad $296. Det är väl saftigt, enda hon kunde göra vid bommen är att ta bort LDW och LSI, men jag kör inte en meter utan försäkring här.
Har någon varit med om liknande, vart vänder jag mig? Kommer inte hinna bråka med dem imorgon, men kanske ska budgetera in tiden ändå?
 
  • Wow
Reactions: JNH

Tamas

Medlem
Bokade en bil via SAS, betala på plats $114, inkluderar LDW och LSI enligt bokningen.
När jag hämtade ut bilen står LDW och LSI som extra och uppskattad totalkostnad $296. Det är väl saftigt, enda hon kunde göra vid bommen är att ta bort LDW och LSI, men jag kör inte en meter utan försäkring här.
Har någon varit med om liknande, vart vänder jag mig? Kommer inte hinna bråka med dem imorgon, men kanske ska budgetera in tiden ändå?
Alright, det finns en kundtjänst kiosk vid returer på LAX, hon fixade kvittot, rabatt med $178 så det blev $114.14 till sist. Det finns mirakel :)
 
Toppen