Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

mha321

Medlem
Så hur gör du nu, byter du tillbaks till Hilton eller har du fått mersmak och stannar kvar hos Marriott Rewards?
Bra fråga, jag har inte bestämt mig ännu. Jag har ett par stays med Marriott redan bokade, och de får stå kvar. Får se hur statusen blir från dem. Och jag har tillräckligt många rollover-nätter på Marriott-kontot att det antagligen räcker för återkvarl till Gold nästa år. Så det blir till att boka ytterligare inkrementella stays på Hilton för att testa HHD ordentligt.

(Carlson Concierge är nog redan kört för nästa år så där kan jag ta det lungt eftersom det blir soft landing till gold)
 

David

Medlem
Courtyard Kungsholmen, fre-sön nu i helgen

Från: Deluxe, Guest room, 1 King
Till: Premium, Larger Guest room, 1 King. Hörnrum mot Drottningholmsvägen.

Gratis frukost som Platinum och drinkbiljett vid incheckning.
 

David

Medlem
Var du nöjd med standarden och var rummet tillräckligt stort?
Har de en frukostmatsal och var frukosten rikhaltig?

Jag var nöjd med rummet, kan inte riktigt komma på något att klaga på faktiskt. Även om jag hade betalat mer än de 875kr som jag gjorde hade jag nog inte klagat.
IMG_1897.jpg

IMG_1898.jpg

IMG_1900.jpg

Det frukosten saknar, eller rättare sagt som man får betala extra för, är eggs to order och annat än bryggkaffe. Tycker att det erbjuds vad jag förväntar mig av en frukost på ett hotell i denna klassen. Jag har iofs inte bott på så många andra hotell i Stockholm/Sverige på sistone så jag har inte så mycket att jämföra med.

- Kaffe, té, juicer
- Äggröra, stekpotatis, korvar, baked beans, bacon
- Kokta ägg
- Flingor, müsli, yoghurt
- Bröd, smör, skinka, kalkon, salami, ostar, grönsaker, marmelader
- Muffins och bakverk
- Färsk frukt / fruktsallad
Sen var jag mätt...

IMG_1906.jpg

IMG_1931.jpg
 

Swisser

Medlem
Tack för svaret David!
Verkar helt ok, något att ha i minnet om man behöver ett hotell i Stockholm.
Synd bara att hotellet är Cat. 6, det var ju Cat. 5 under lång tid. Annars hade man kunnat använda Cat. 5 cert. som man får emellanåt.
 

011430121

Medlem
Jag var nöjd med rummet, kan inte riktigt komma på något att klaga på faktiskt. Även om jag hade betalat mer än de 875kr som jag gjorde hade jag nog inte klagat.
Visa bifogad bild 49120

Visa bifogad bild 49121

Visa bifogad bild 49122

Det frukosten saknar, eller rättare sagt som man får betala extra för, är eggs to order och annat än bryggkaffe. Tycker att det erbjuds vad jag förväntar mig av en frukost på ett hotell i denna klassen. Jag har iofs inte bott på så många andra hotell i Stockholm/Sverige på sistone så jag har inte så mycket att jämföra med.

- Kaffe, té, juicer
- Äggröra, stekpotatis, korvar, baked beans, bacon
- Kokta ägg
- Flingor, müsli, yoghurt
- Bröd, smör, skinka, kalkon, salami, ostar, grönsaker, marmelader
- Muffins och bakverk
- Färsk frukt / fruktsallad
Sen var jag mätt...

Visa bifogad bild 49123

Visa bifogad bild 49124
Vi i Vasastan hade en test i förra veckan på frukosten. Vanlig hotellfrukost utan läskeblask
 

Swisser

Medlem
011430121,
Trevligt reportage.
Jag tycker frukosten verkar helt ok för att vara ett Courtyard hotell. Om du hade provat frukosten på ett Marriott eller JW Marriott hotell, så hade du fått en helt annan upplevelse. Tyvärr så har de inga sådana hotell i Sverige. En av de bästa frukostarna, enligt mitt tycke, har de på Marriott i Singapore. Så har du vägarna förbi, så prova och jämför med frukosten du fick på Courtyard i Stockholm. Du kommer garanterat inte att bli besviken.
 

011430121

Medlem
011430121,
Trevligt reportage.
Jag tycker frukosten verkar helt ok för att vara ett Courtyard hotell. Om du hade provat frukosten på ett Marriott eller JW Marriott hotell, så hade du fått en helt annan upplevelse. Tyvärr så har de inga sådana hotell i Sverige. En av de bästa frukostarna, enligt mitt tycke, har de på Marriott i Singapore. Så har du vägarna förbi, så prova och jämför med frukosten du fick på Courtyard i Stockholm. Du kommer garanterat inte att bli besviken.
Nu var det inte jag som åt frukost där.
 

Layzedad

Medlem
Jag var nöjd med rummet, kan inte riktigt komma på något att klaga på faktiskt. Även om jag hade betalat mer än de 875kr som jag gjorde hade jag nog inte klagat.
Visa bifogad bild 49120

Visa bifogad bild 49121

Visa bifogad bild 49122

Det frukosten saknar, eller rättare sagt som man får betala extra för, är eggs to order och annat än bryggkaffe. Tycker att det erbjuds vad jag förväntar mig av en frukost på ett hotell i denna klassen. Jag har iofs inte bott på så många andra hotell i Stockholm/Sverige på sistone så jag har inte så mycket att jämföra med.

- Kaffe, té, juicer
- Äggröra, stekpotatis, korvar, baked beans, bacon
- Kokta ägg
- Flingor, müsli, yoghurt
- Bröd, smör, skinka, kalkon, salami, ostar, grönsaker, marmelader
- Muffins och bakverk
- Färsk frukt / fruktsallad
Sen var jag mätt...

Visa bifogad bild 49123

Visa bifogad bild 49124

Tycker att det största problemet med rummen På Marriot Courtyard i Stockholm är temperaturen, när det var riktigt kallt så var det en del rum där värmen inte funkade... Har för att åtgärda det "valt" ett rum som jag vet har fungerande värme...

Eggs to order ingår faktiskt för Platinum även om dom inte gör reklam för det. Kocken är dock rätt värdelös på att steka ägg, har varit med om att det har tagit tre försök för honom att producera 2 stekta ägg :) Däremot kostar tomatjuice extra vilket förvånar mig...

@David är du fortfarande här så kanske vi ses vid frukost imorgon :)
 
Toppen