SAS 1820 mellan LPA-
ARN, 1 minut efter start upptäckte jag att allt inte stod rätt till, motorerna drogs ner och vi slutade att stiga och kapten gjorde en kraftig höger sväng, sitter på 1D märkte att kapten ringde ut till kabinchefen och hon informerar om att det hsr indikerats att en av lastluckorna inte är låst och kapten överväger hur vi skall göra, hon säger att detta inte är någon fara utan normal åtgärd och vi kommer att landa på LPA om 5 minuter.
De går 10 minuter och kapten informerar att vi ligger 3,500 meter och förmodligen är det ett indexerings fel eftersom vi har trycket kvar i kabinen.
Köpenhamn undersöker om det finns en tekniker på LPA som kan kontrollera flyget innan vi får flyga vidare till ARN, varför det behöves kontrollerats är att vi är alldeles för tunga för att kunna landa och inte få OK att starta igen.
Ett alternativ är att flyga till Portugal eller Spanien på 3.500 meter men det kommer att ta långtid.
Efter en 20 minuter återkommer kapten att Köpenhamn säger att det är tryck i kabinen så år det OK att gå upp på på 11000 meter och flyga till ARN, kaptenen informerade strax efter att indikeringen hade slocknat.
Vi kommer att landa 20,40 i stället för tidtabellens 20,30 om inte detta inträffat hade vi landat 20,15.
Visa bifogad bild 125648
Nu har vi fått en mycket god räkrätt.
Visa bifogad bild 125649
En information från kabinchefen är att nu är det 3 toaletter igen 2 i bak och en i fram
Mycket trevlig CPH baserade personal, de hade noterat att jag var EBD sa dom.
Erbjöds att få flytta från 1D till en egen rad i GO men självklart med Plus service, tackade nej
Vi är 152 pax ombord, de hade 50 pax imorse när det flög ner från CPH till LPA.
Nu skall jag inmundiga kaffe med chokladboll.
Klicka för att utvidga...