Senaste nytt

GHA Discovery - vilket hotell i Budapest?

TP12

Medlem
Statusmatchade till mig titaniumstatus i GHA Discovery i våras men har inte utnyttjat statusen än. Har nu en långweekend i Budapest om två veckor. Då jag säkrat upp HHD hos Hilton samt inte tyckte att Hilton i Budapest var fantastiskt bra när jag var där för några år sedan så tänkte jag ge GHA-hotellen en chans då deras utbud verkar ganska trevlig.

Råd och kommentarer tas således till följande hotell från er som har bott på dem. Viktigaste för oss kommer nog vara läget men en trevlig pool är ett klart plus :)

Kempinski Corvinus https://www.kempinski.com/en/budapest/hotel-corvinus/

Anantara New York Palace: Anantara New York Palace Budapest Hotel | Anantara Hotels

Corinthia Budapest: Corinthia Budapest | Hotels in Budapest | Corinthia.com - Corinthia

GHA Discovery-programmet har ju ett trevlig sätt för att få högsta status (dvs titanium) och det är att bo på tre av de anslutna varumärkena under ett år. Dvs. man kan kvala in genom bara tre stays. Har bott på Anantara tidigare i år så om jag väljer något av de andra två hotellen så har jag bara en stay kvar för att kvala in igen. Our Programme | GHA DISCOVERY Loyalty - GHA Loyalty Program

Sen vet jag inte om statusen kommer ge så mycket = dags att testa. Kempinski går ju att boka via Virtuoso för att få lite extra perks, när man bor inom Hilton så är det i tillägg till de vanliga fördelarna man får som HHD men är inte säker på att så är fallet med GHA (vi får väl se).
 
Ska fasen överväga att köra den vägen. Anantara hotellet ha ren helt magisk reception och känsla, för att inte nämna Cafet som sitter ihop med det. Åt eggs benedict där till frukost och det var en upplevelse :p
Om du blev sjuk i Budapest, finns bara en medicin, och det är mer palinka :)

Noterade att LHW har anantara på listan oxå... kan vara värt att köra dom mot varann och se vad som e smartast
 
Toppen