Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jannes

Medlem
En vän till mig försöker boka BKK-ARN i C med utresa 26/8 med TG960. Awardfares visar att tillgänglighet finns i form av två platser och SAS hemsida likaså.

När man dock kommer till betalningsläget stöter man på patrull i form av ett felmeddelande: ”Tyvärr, det här biljettpriset är inte tillgängligt längre.”

Samma felmeddelande dyker upp vid försök att boka BKK-FRA/OSL/CPH. SAS kundtjänst är inte mycket till hjälp mer än att prova intilliggande datum vilket är lönlöst då samma felmeddelande uppkommer. Har provat boka från appen och det är samma problem där.
Om man en gång ringer kundtjänst, varför inte försöka boka där istället? Går det inte där så går det inte.
 
Om man en gång ringer kundtjänst, varför inte försöka boka där istället? Går det inte där så går det inte.
Som @Mr Basic säger så är det inte alltid de vassaste knivarna i lådan på kundtjänst…
Provade boka på intilliggande datum där Awardfares och SAS egna sökmotor visar att det ska finnas tillgänglighet men det gick ju inte att boka. Så något skumt med TGs bonusplatser tycks det vara..
 

Maxxan

Medlem
Finns det någon consensus gällande vilken business class-upplevelse som är trevligast av EVAs 787 och ANAs 787? Hittade två snarlika rutter med respektive kabin. Förstår att EVAs 777 är något gammal men ändå bra samt att The Room är väldigt populär, men har sämre koll på Dreamlinern.
 

Tevyn

Medlem
EVA business är bra men jag kan efter att ha flugit båda nyligen tycka att ANA the room slår EVA air. Man får dock ta med egen pyjamas.

EVA har bättre mat, ANA bättre dryck och snacks - samt personalen var bättre på ANA
 

Rickard_O

Medlem
EVA business är bra men jag kan efter att ha flugit båda nyligen tycka att ANA the room slår EVA air. Man får dock ta med egen pyjamas.

EVA har bättre mat, ANA bättre dryck och snacks - samt personalen var bättre på ANA
Har EVA bättre mat än ANA?
Nu har jag inte flugit ANA men EVA's mat är ju katastrof, då bör ju ANA's mat vara någonstans mellan hundmat och dumpster diving i så fall.
Det enda EVA klarar av är presentationen och lägga upp snyggt, har på dom 4 flighter jag haft med EVA aldrig lyckats få i mig en hel varmrätt då det är dåligt tillagat och smakar kartong på sin höjd.

Skulle jag välja mellan 787 och 777 på longhaul är det 777an utan tvekan, även om kabinen är äldre så är det mycket mer utrymme.
 

Tevyn

Medlem
Har EVA bättre mat än ANA?
Nu har jag inte flugit ANA men EVA's mat är ju katastrof, då bör ju ANA's mat vara någonstans mellan hundmat och dumpster diving i så fall.
Det enda EVA klarar av är presentationen och lägga upp snyggt, har på dom 4 flighter jag haft med EVA aldrig lyckats få i mig en hel varmrätt då det är dåligt tillagat och smakar kartong på sin höjd.

Skulle jag välja mellan 787 och 777 på longhaul är det 777an utan tvekan, även om kabinen är äldre så är det mycket mer utrymme.
Jag tycker västerländska maten på ANA var väldigt god, medans japanska var oätlig. EVA har god mat tycker jag, men deras dryckesutbud är smalare. Jag är kanske inte så kräsen helt enkelt ;)
 
Toppen