Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JacobGBG

Medlem
Det är verkligen mörker på Award-himlen nu. Blåste precis min sök-kredit på awardfares för att göra kvantitativ research på hur det ser ut med LH award på biz från 85 dagars gränsen. Kollade 20 dagar på raken. I österled är det oerhört torrt.

LH är ju inte den sexigaste redemption men det är dom som oftast är mest praktiska occh får bära lite av det tunga lasset när man vill få igneom en *A award med EB. Jag förutspår att vi kommer vara långt inne i 2023 innan vi börjar se vettiga nivåer igen.
 

JPE

Medlem
Hej,

Om jag bokat två enkelresor med poäng. Kan jag lägga ihop dessa till en resa och använda vocher? Bokat via sas hemsida

/Caroline
Det går inte att slå ihop. Avboka den ena, till exempel hemresan, och hoppas på att den kommer tillbaka och blir bokningsbar igen. Ring in och lägg till hemresan på bokningen för ditresan. Samtidigt kan du lägga på voucher, vad jag vet är det enda kravet att du hade fått vouchern vid tillfället du gjorde den första bokningen. När jag har varit i samma situation har jag ringt in och precis när jag kommit fram avbokar jag den ena resan. Detta för att minimera risken att någon annan tar den medan jag ringer in.
 

Dr.D

Medlem
Är det någon mer än mig som har ofattbart svårt att hitta tillgängliga star alliance awards på SAS hemsida? Hittar en del via expertflyer, men på sas sida (för star alliance awards) så är bara felmeddelanden eller ingen tillgänglighet?
Upplever ni samma sak och är det försök från SAS att låta poängen brinna inne som en del av besparingsprogrammet?
 

Piffsan

Medlem
Hej, sökverktyget SAS har för *A lämnar (väldigt) mycket att önska tyvärr, särskilt när det gäller interkontinentala flyg.
Tips 1 - sök ben för ben och ring in och boka.
Tips 2 - när systemet låser sig måste du antingen logga in på nytt alternativt försök att söka på någon enkel sökning som ARN-FRA, dvs overrida felmeddelandet och bara söka igen utan att klicka på loggan. Har noterat att den "kittlingen" ibland gör att man släpper felmeddelanden men inte haft möjlighet att testa vidare men finns säkert någon här som har djupare erfarenhet kring det...
 

palmen

Moderator
Är det någon mer än mig som har ofattbart svårt att hitta tillgängliga star alliance awards på SAS hemsida? Hittar en del via expertflyer, men på sas sida (för star alliance awards) så är bara felmeddelanden eller ingen tillgänglighet?
Upplever ni samma sak och är det försök från SAS att låta poängen brinna inne som en del av besparingsprogrammet?
Om du berättar vad du söker efter kan man kanske ge lite konkret info.
Expertflyer hämtar sin data från United mm, allt som går att boka där kan man inte boka med eurobonus. Så att tro att allt på expertflyer går att boka är direkt felaktigt.

Konspirationsteorier att sas försöker få poängen att brinna inne som ett besparingsprogram ger jag personligen inte mycket för.
 

JPE

Medlem
Är det någon mer än mig som har ofattbart svårt att hitta tillgängliga star alliance awards på SAS hemsida? Hittar en del via expertflyer, men på sas sida (för star alliance awards) så är bara felmeddelanden eller ingen tillgänglighet?
Upplever ni samma sak och är det försök från SAS att låta poängen brinna inne som en del av besparingsprogrammet?
Verktyget Awardhacks brukar fungera bra för att söka efter bonusresor med Star Alliance-bolag. Det visar samma tillgänglighet som SAS sida och har fördelen att man kan söka på 7 eller 14 dagar i taget.

Star alliance award search - Travel hacks
 

Migato

Medlem
En kompis ska boka sin första award med TK på ditresan som säger att man hamnarna väntlista när man slår ihop platser. De är två + barn under 2 år. Det finns platser tillgängliga enskilt men när man väljer 2 så blir det väntlista och enligt SAS kundtjänst är Turkish besvärliga att boka med. Någon som känner igen detta och har något förslag på lösning? HUACA?
 

Capa

Medlem
Hur är United B777-200 i Business (Bokningsklass I)? Är det Polaris? Har möjlighet att välja denna på LHR-SFO men har ingen aning om det är bra eller inte. Har ni några inspel? :)
 

mha321

Medlem
Hur är United B777-200 i Business (Bokningsklass I)? Är det Polaris? Har möjlighet att välja denna på LHR-SFO men har ingen aning om det är bra eller inte. Har ni några inspel? :)
Alla 777-200ER ska vid det här laget ha Polaris. De har också 777-200 "utan ER" med "domestic configuration" som inte har polaris men den borde knappast flyga på London.
 
Toppen