Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Jag har inte så bra koll på United nuförtiden. Man ser ju inte tillgängligheten via SAS längre, men om jag hittar Business (Lowest) via Uniteds sida betyder det då att jag antagligen kan boka platserna med EB också?
Sök även på Air Canada, om du hittar flighterna där (och det inte är AC) är det extremt stor chans att eurobonus också kan boka.
 

Flyer722

Medlem
Har pga. omständigheter på jobbet tid över till att nöjesflyga igen och jag vill bjuda min mor på First nu innan alliansbytet
Kan någon påminna mig vilken den billigaste kombon First/Business är, hela USA och centralamerika, någon mer sweetspot? Österut via Japan till USA?
Stämmer 152500 poäng ToR i First ut och Business hem?
Tips på sweetspot i shoppen för att få poäng? Saknas ca 40k.
Indien, munchen till delhi (a380) eller franfkurt bangalore (b747) enkelt att hitta.
 

LPC123

Medlem
Hej
Någon som vet MCT i Toronto/Canada? Är det samma i Canada att man måste ta ut bagaget och checka in igen som i USA? Har sett en resa med mellanlandning i Toronto och sen vidare till Mexico med enbart 1,20 h stop i Toronto. Funkar det?
 
Hej kära Businessclassare,

Jag och min fru har bokat en Star Alliance award med en Amex 2-4-1, GOT-ARN-BKK-SGN.
Då vi för första gången flyger helt utan kidsen, har vi unnat oss Business Class på de ben det fanns tillgängligt d.v.s. GOT-ARN-BKK.

Gällande det sista benet är dock dock tidigaste avgången från BKK till SGN "Waitlistad" enligt supporten och vi har just nu en väntetid i Bangkok på närmare 12 timmar. I "värsta" fall får det väl bli en tur in till Bangkok. :cool:

Min förhoppning är att vi ska kunna ändra till en tidigare avgång som enligt sas.se har 8 award-platser i Economy. Finns det något bra sätt att själv kunna se om waitlistningen släpper, som inte innebär att ringa och terorisera bokningen varje dag?

Om jag själv lyckas boka den önskade avgången på sas.se, kan jag då ringa in och lägga till denna i ursprungsbokningen?

Tack på förhand,
 

JacobGBG

Medlem
Vad tror ni om chanserna att "uppgradera" denna? Har följande bokat på *A Award i economy för hela familjen (2 bokningar med 2 på varje). Två veckor i Thailand och Singapore med utresa i mellandagarna (ie direkt efter julhelgerna).

GOT-MUC - Lufthansa - Airbus A319
MUC-BKK - Lufthansa - Airbus A380-800
SIN-MUC - Lufthansa - Airbus A350-900
MUC-GOT - Lufthansa - Airbus A319

Jag bokade som sagt detta i Economy pga att flighter och tiderna var så attraktiva och med förhoppning att byta ut till Business när det öppnas upp. Som bekant så blev SAS övergång till SkyTeam lite snabbare än vad de flesta har tänkt sig så det kommer vara 3 månaders lucka mellan utresa och sista chans att ändra *A awards. Logiskt sätt så får jag nog förlika mig med Economy här men allmänt öppen för inflikningar.
 
Hej,

Jag har bokar en resa Eurobonus resa med Turkish, men när jag slår in PNR nummer och efternamn på Turkish hemsida står det att bokningen inte kan hittas. På sas hemsida/app ser allt ok ut. Har läst här på BC att Turkish kan vara lite struliga. Bör jag vara orolig ?

tack på förhand
 
Toppen