Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Har försökt boka CPH-SFO-SAN med hemresa PHX-ORD-CPH både via sas.se och genom SAS kundtjänst. De finns tillgängliga att betala för med Miles via united.com, vilket borde betyda att SAS kundtjänst också skulle kunna hitta biljetterna. Eller är jag ute och cyklar där? Fick bara märkliga alternativ av kundtjänst när jag ringde dem.
Du är troligtvis ute och cyklar, det som går att boka via united för uniteds medlemmar på egna flyg går sällan att boka för Eurobonus.
Sök sträckan på sas awardsök istället (PHX-ORD), syns den där ska kundtjänst kunna boka den, annars högst troligt att den inte finns tillgänglig för Eurobonus.
 

majoren

Medlem
Så usla tycker jag inte Avianca var. Jag flög en hel del med dem hösten 2019 och då hade kanske ”Ankos enhancements” inte kickat in ännu? :rolleyes:
När vi bokar Eurobonus Award till eller inom Sydamerika är ju Avianca ofta ett tvingande alternativ. Håller med om att Avianca var ganska bra före pandemin. De har dock snabbt omvandlats till ett lågkostnadsbolag av det lite sämre slaget. Så har de avskaffat business class på i princip alla flygningar inom nord- och sydamerika. Planen har fått ny inredning med tunna, hårda säten och benutrymmet minskats till ca 30 inches. Och det för flygningar på mer än 6 timmar, t.e.x. BOG-EZE!!!!
På flygningarna till Europa är hårdvaran densamma som före pandemin. Så Avianca business class har bra säten. Mjukvaran, däremot, har genomgått en drastisk försämring. Servicen är obefintlig och maten rent usel. Det enda som är bra är täcket, som är samma gamla sköna täcke som förr.

Så kan du välja COPA för att flyga inom sydamerika, gör det. Deras hub, Tocumen i Panama City, har dessutom en helt nybyggd terminal.
 

A359

Medlem
Om det inte är bokningsbart online är väl det bästa att ringa in och göra hela bokningen per telefon. Då bör du slippa avgift eftersom det inte går att boka online.

Har du redan bokat det ena benet går det bra att lägga till ett ben men du får betala en ändringsavgift på 150 kr per biljett.

Tillägg: Det går inte att boka blandade klasser online men när det gäller att kombinera business och SAS Plus ska det gå bra i och med att SAS Plus ju är SAS motsvarighet till business. Så om det inte är bokningsbart online beror det förmodligen på någon annan slags spärr/filtrering som inte har med blandade klasser att göra.
Tack för svar. Letar febrilt efter två business hem från BKK om 10 dagar, söker FRA, MUC, CPH, ZUR, LHR, VIE ja alla thaiairways destinationer helt enkelt.

Någon som har ett tips på vad jag kan söka på för ytterligare destinationer/routings?
 

palmen

Moderator
Tack för svar. Letar febrilt efter två business hem från BKK om 10 dagar, söker FRA, MUC, CPH, ZUR, LHR, VIE ja alla thaiairways destinationer helt enkelt.

Någon som har ett tips på vad jag kan söka på för ytterligare destinationer/routings?
Amsterdam/Paris. Titta vad som finns med Eva Air från Taipei, du borde kunna ta dig dit och flyga till Europa där ifrån. Kan även finnas från Japan.

Det går även åka via USA om du hittar något den vägen.
 

JacobGBG

Medlem
Vet att det har vart
Tack för svar. Letar febrilt efter två business hem från BKK om 10 dagar, söker FRA, MUC, CPH, ZUR, LHR, VIE ja alla thaiairways destinationer helt enkelt.

Någon som har ett tips på vad jag kan söka på för ytterligare destinationer/routings?

ICN är en lågoddsare men kan även det vara ett möjligt alternativt.

Har själv resa till BKK från Juldagen till 12 jan bokad och har nästan dagligen i ca 6 månaders tid kollat alternativ på utresan (Eco via indien) utan större framgång så jag skulle nog börja fundera på alternativa lösningar om jag var du. Sannolikt en av de hetaste award destinationer just nu.
 

Alder

Ny medlem
Du är troligtvis ute och cyklar, det som går att boka via united för uniteds medlemmar på egna flyg går sällan att boka för Eurobonus.
Sök sträckan på sas awardsök istället (PHX-ORD), syns den där ska kundtjänst kunna boka den, annars högst troligt att den inte finns tillgänglig för Eurobonus.
En spännande sak jag upptäckte var att om jag ändrade utresan till exempelvis endast CPH-ORD fick jag betydligt fler alternativ på hemresan PHX-XXX-CPH, åtminstone när jag försökte boka för pengar. Är detta normalt på sas.se?
 

gneken

Medlem
Vad är det som gäller egentligen för ombokningar till och från asien för avgångar som går innan 31.a dec?


Här står det inte är någon avgift för ombokningar oavsett om voucher gått ut eller inte så länge resan går till ASIEN innan 31.a dec? Eller har jag tolkat fel eller finns det andra regler som gäller?
 

JacobGBG

Medlem
Vad är det som gäller egentligen för ombokningar till och från asien för avgångar som går innan 31.a dec?


Här står det inte är någon avgift för ombokningar oavsett om voucher gått ut eller inte så länge resan går till ASIEN innan 31.a dec? Eller har jag tolkat fel eller finns det andra regler som gäller?

Ändringar kostar 150kr pp oavsett destination. Tror inte man kan åberopa corona regelverket längre.
 

gneken

Medlem
Ändringar kostar 150kr pp oavsett destination. Tror inte man kan åberopa corona regelverket längre.
Screenshot 2022-12-08 at 10.50.52.png


Även om detta står under deras FAQ? Borde inte detta tas bort isåfall?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen