Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Visa bifogad bild 133346
Mer spännande features i Star Alliance-sökfunktionen på SAS hemsida, sökte ARN-TNR (Antananarivo) vilket gick bra, ville sedan ändra desination och då hittar den inte längre TNR som destination, inte heller flertalet andra... Det gäller att ha ett tålamod av stål för detta :)

Upplever samma sak när jag försöker hitta resa till Dar es-Salaam. Plötsligt söker jag på Detroit. Lätt stökigt!
Det är alltid säkrast att ändra flygplatskoderna direkt i URL:en, då blir det alltid rätt.
 

Dr.D

Medlem
Om du berättar vad du söker efter kan man kanske ge lite konkret info.
Expertflyer hämtar sin data från United mm, allt som går att boka där kan man inte boka med eurobonus. Så att tro att allt på expertflyer går att boka är direkt felaktigt.

Konspirationsteorier att sas försöker få poängen att brinna inne som ett besparingsprogram ger jag personligen inte mycket för.

Det mest konkreta svar är att jag sökt på destinationer som BKK, SIN, HKG, DPS, HKT, CEB, MLE, SEZ för 30+ olika datum under den kommande 6 månadersperioden. Vissa av destionationer som de två sistnämnda ovan är väl inte helt oväntat, men att det inte skulle finnas något till BKK eller HKG känns bara inte rätt. Hittat med thai på expertflyer både till BKK och HKG med flera. Även LX tillgänglighet till HKG, men som sagt absolut NOLL på SAS hemsida, för de datum jag hittar på expertflyer.
 

Kimmen00

Medlem
Det mest konkreta svar är att jag sökt på destinationer som BKK, SIN, HKG, DPS, HKT, CEB, MLE, SEZ för 30+ olika datum under den kommande 6 månadersperioden. Vissa av destionationer som de två sistnämnda ovan är väl inte helt oväntat, men att det inte skulle finnas något till BKK eller HKG känns bara inte rätt. Hittat med thai på expertflyer både till BKK och HKG med flera. Även LX tillgänglighet till HKG, men som sagt absolut NOLL på SAS hemsida, för de datum jag hittar på expertflyer.

Vet inte hur många platser du söker efter men till BKK finns ex i februari:
Business
Dep Leg1 Leg2 Leg3 Leg4 Seats Arr Dur
2023-02-13 06:45 LX:ARN-ZRH TG:ZRH-BKK 2 2023-02-14 06:10 17:25
2023-02-14 12:20 CL:ARN-MUC OS:MUC-VIE BR:VIE-BKK 1 2023-02-15 10:30 16:10
2023-02-14 15:20 OS:ARN-VIE BR:VIE-BKK 1 2023-02-15 10:30 13:10
2023-02-15 06:55 LX:ARN-ZRH TG:ZRH-BKK 1 2023-02-16 06:10 17:15
2023-02-19 06:55 LX:ARN-ZRH TG:ZRH-BKK 1 2023-02-20 06:10 17:15

Sez
Business
Dep Leg1 Leg2 Leg3 Leg4 Seats Arr Dur
2023-01-13 16:30 LH:ARN-FRA OS:FRA-VIE ET:VIE-ADD ET:ADD-SEZ 4 2023-01-14 14:20 18:50

Men visst.. det ser väldigt tunt ut..
 
Tjo!

Har en Bonusresa bokad men behöver lägga på sista benet från Amsterdam - Göteborg.
Denna behöver jag köpa själv via KLM som enkelresa.

Min fråga är, hur blir det med transit när jag landar på Schiphol?
Behöver jag checka ut min incheckade väska för att sen checka in den eller löser Incheckningen från Utresedestinationen detta direkt?

Det är nämligen "bara" 90min connection.

TACK!
 

pswe

Medlem
Tjo!

Har en Bonusresa bokad men behöver lägga på sista benet från Amsterdam - Göteborg.
Denna behöver jag köpa själv via KLM som enkelresa.

Min fråga är, hur blir det med transit när jag landar på Schiphol?
Behöver jag checka ut min incheckade väska för att sen checka in den eller löser Incheckningen från Utresedestinationen detta direkt?

Det är nämligen "bara" 90min connection.

TACK!
Med tanke på trådens rubrik anar jag att du syftar på en bonusresa med StarAlliance. Vilket bolag kommer du checka in hos?
Oavsett vilket krävs nog en hel del charm för att få igenom incheckning hela vägen.
 
Med tanke på trådens rubrik anar jag att du syftar på en bonusresa med StarAlliance. Vilket bolag kommer du checka in hos?
Oavsett vilket krävs nog en hel del charm för att få igenom incheckning hela vägen.

Ja precis, det är Star Alliance bokning.
Men behöver boka med sista med KLM, det känns lite lurigt.
 

palmen

Moderator
Tjo!

Har en Bonusresa bokad men behöver lägga på sista benet från Amsterdam - Göteborg.
Denna behöver jag köpa själv via KLM som enkelresa.

Min fråga är, hur blir det med transit när jag landar på Schiphol?
Behöver jag checka ut min incheckade väska för att sen checka in den eller löser Incheckningen från Utresedestinationen detta direkt?

Det är nämligen "bara" 90min connection.

TACK!
Troligtvis måste du hämta ut väska och checka in igen. På 90 minuter känns det väldigt riskabelt. På separata biljetter har du ingen rätt att få den incheckad även om det skulle finnas interline mellan bolagen.
 

JPE

Medlem
Den här frågan har säkert avhandlats tidigare men jag hittar det inte när jag söker. Den här open jaw-bokningen är ju ok:
  • ARN-SFO
  • EWR-ARN
men räknas det fortfarande som en enkel open jaw om vi byter till en annan flygplats i samma stad på hemresan (i det här fallet BMA) eller räknas det då som en dubbel open jaw?
  • ARN-SFO
  • EWR-BMA
 

palmen

Moderator
Den här frågan har säkert avhandlats tidigare men jag hittar det inte när jag söker. Den här open jaw-bokningen är ju ok:
  • ARN-SFO
  • EWR-ARN
men räknas det fortfarande som en enkel open jaw om vi byter till en annan flygplats i samma stad på hemresan (i det här fallet BMA) eller räknas det då som en dubbel open jaw?
  • ARN-SFO
  • EWR-BMA
Det borde vara ok då ARN och BMA är Co Terminals. Men låter detta bara osagt vad som faktiskt gäller.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen