Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Capa

Medlem
Alla 777-200ER ska vid det här laget ha Polaris. De har också 777-200 "utan ER" med "domestic configuration" som inte har polaris men den borde knappast flyga på London.

Tack :)! Visst är Polaris helt OK som businessprodukt om det inte är "domestic"? Kanske inte som SAS men jämförbart med typ LH och liknande?
 

mha321

Medlem
Tack :)! Visst är Polaris helt OK som businessprodukt om det inte är "domestic"? Kanske inte som SAS men jämförbart med typ LH och liknande?
Min personliga åsikt är att polaris är en av de bättre business produkterna på tatl. Jag tycker den definitivt är bättre en Lufthansa för det mesta. Den kan vara lite hit and miss på servicen ibland, lite som sas. Lufthansa är konsekventare på serveicen men når heller inte samma toppar. Sätet är bättre än Lufthansa. Sätet är "privatare" än det på sas, men kan kännas lite trängre av den anledningen.

(jag baserar det dock på bara en ensam polaris flight efter pandemin, mesta erfarenheten är före)
 

djmanosv

Medlem
En kompis ska boka sin första award med TK på ditresan som säger att man hamnarna väntlista när man slår ihop platser. De är två + barn under 2 år. Det finns platser tillgängliga enskilt men när man väljer 2 så blir det väntlista och enligt SAS kundtjänst är Turkish besvärliga att boka med. Någon som känner igen detta och har något förslag på lösning? HUACA?
Prova om du kan boka online resan och sen lägga barn
 

JPE

Medlem
Tack :)! Visst är Polaris helt OK som businessprodukt om det inte är "domestic"? Kanske inte som SAS men jämförbart med typ LH och liknande?
Jag kan inte annat än hålla med @mha321 att Polaris håller en hög nivå. Bra säten och service, flugit över pölen både med 767-300ER och 777-200ER, senast i mitten av juli. 777:an hade 1-2-1 och 767:an 1-1-1.
 

Migato

Medlem
Prova om du kan boka online resan och sen lägga barn


Den rutten dyker inte upp online, enda som dyker upp är resor med fler stopp i Economy. Så kompisen måste ringa tyvärr. Kanske bättre att försöka hitta någon annan avgång? Eller kommer samtliga flyg med Turkish ha liknande problem tror ni?
 

JacobGBG

Medlem
Den rutten dyker inte upp online, enda som dyker upp är resor med fler stopp i Economy. Så kompisen måste ringa tyvärr. Kanske bättre att försöka hitta någon annan avgång? Eller kommer samtliga flyg med Turkish ha liknande problem tror ni?

Turkish är som lotto. De följer inget mönster.
 

chazzie

Medlem
EB_search.JPG

Mer spännande features i Star Alliance-sökfunktionen på SAS hemsida, sökte ARN-TNR (Antananarivo) vilket gick bra, ville sedan ändra desination och då hittar den inte längre TNR som destination, inte heller flertalet andra... Det gäller att ha ett tålamod av stål för detta :)
 

Totopez

Medlem
Skulle behöva resa ARN-LAS 15-20 december. Verkar som att SAS har blackout den perioden, och att jag antagligen är för sen för eventuella övriga bolag. Men är det någon som vet ifall något bolag kan tänkas släppa nya biljetter längre fram? Kan flyga till/från LAX också.
 

FilipJ

Medlem
Skulle behöva resa ARN-LAS 15-20 december. Verkar som att SAS har blackout den perioden, och att jag antagligen är för sen för eventuella övriga bolag. Men är det någon som vet ifall något bolag kan tänkas släppa nya biljetter längre fram? Kan flyga till/från LAX också.
Om du söker efter awards till LAS måste du i alla fall göra det med Star Alliance-verktyget då SAS inte flyger dit. Testa kontinuerligt, jag hittar ut 15 dec via FRA och DEN med LH och UA.
 

Sticktown

Medlem
Upple
Visa bifogad bild 133346
Mer spännande features i Star Alliance-sökfunktionen på SAS hemsida, sökte ARN-TNR (Antananarivo) vilket gick bra, ville sedan ändra desination och då hittar den inte längre TNR som destination, inte heller flertalet andra... Det gäller att ha ett tålamod av stål för detta :)

Upplever samma sak när jag försöker hitta resa till Dar es-Salaam. Plötsligt söker jag på Detroit. Lätt stökigt!
 
Toppen