Senaste nytt

Fråga om utcheckning av väskor på O'hare

larced

Medlem
Hej. Vänder mig till forumet med koll.
Jag flyger snart Narita - O'Hare (med ANA) - Köpenhamn (SAS) - Stockholm (SAS). Jag har ett ca 7,5 timmar långt stopp i Chicago.

Vad gäller?
Måste jag checka ut mina väskor på O'Hare och sedan checka in dom igen?
Kan jag på något sätt välja att checka ut dom annars, eller går dom incheckat hela vägen från Tokyo till Stockholm?
Anledningen är att jag tänkte passa på att dra till några bryggerier i Chicago och fylla upp väskorna med öl när jag ändå har lite tid på mig.
Om väskorna går incheckade hela vägen till Stockholm, har jag möjlighet att checka in en extra väska på O'Hare?
 

larced

Medlem
Du måste ta dina väskor genom tullen så det kommer du inte undan. Det låter som det är vad du vill så det borde vara bra.
Perfekt!
Så har jag förstått rätt att jag
1. Checkar ut min väska på O'Hare.
2. Kan dra ner på stan och fylla den och en extra väska med öl.
3. Åka tillbaka till O'Hare och checka in som vanligt hos SAS, nu med två väskor.

(Det förutsätter så klart att jag har ESTA mm för att få vara i USA)
 

fcx

Medlem
Perfekt!
Så har jag förstått rätt att jag
1. Checkar ut min väska på O'Hare.
2. Kan dra ner på stan och fylla den och en extra väska med öl.
3. Åka tillbaka till O'Hare och checka in som vanligt hos SAS, nu med två väskor.

(Det förutsätter så klart att jag har ESTA mm för att få vara i USA)
Korrekt. Du kan ha fler incheckade väskor ut från Chicago än du hade in till Chicago, om köplusten faller på.

För väska 1, om den är taggad hela vägen Tokyo-Stockholm så kan du lämna in den igen direkt efter att du har passerat tullen, även om checkin inte har öppnat. Om du inte vill släpa ner en redan full väska på stan.
 

larced

Medlem
Korrekt. Du kan ha fler incheckade väskor ut från Chicago än du hade in till Chicago, om köplusten faller på.

För väska 1, om den är taggad hela vägen Tokyo-Stockholm så kan du lämna in den igen direkt efter att du har passerat tullen, även om checkin inte har öppnat. Om du inte vill släpa ner en redan full väska på stan.
Tack för snabba och tydliga svar!
 
Toppen