Senator
Moderator
Mitt tips till SFO är att åka med LX via JFK och vara förste BCare att skriva en rapport om nya, uppgraderade United P.S. mellan JFK-SFO För M&M optimering, är en rutt via EWR bättre då P.S. numera inte har "A" eller "F" som bokningsklasser med "J" som högsta som enbart ger 200%.
Routing reglerna tillåter även resa via MIA om man vill maximera Miles & More, så om man väntar in detta till vintern kan man t.ex. åka:
ARN-GVA-ZRH-MIA-IAH-SFO
(2 500 + 1 875 + 15 873 + 3 133 + 5 314) x 2 = 57 390 M&M poäng om redan FTL eller SEN
Fördelen med rutten via MIA är A330-300 samt att det inte finns direkt flighter mellan MIA-SFO på UA, så man måste köra via en annan gateway. Om det skulle vara möjligt med lite back-tracking via EWR eller IAD så finns det ännu bättre maximering:
Exempel via IAD - ARN-GVA-ZRH-MIA-IAD-SFO (om möjligt)
(2 500 + 1 875 + 15 873 + 2 993 + 7 862) x 2 = 60 206 M&M poäng om redan FTL eller SEN
Exempel via EWR - ARN-GVA-ZRH-MIA-EWR-SFO (om möjligt)
(2 500 + 1 875 + 15 873 + 3 526 + 8 336) x 2 = 64 220 M&M poäng om redan FTL eller SEN
Priserna till den amerikanska västkust är väldigt bra. Allt annat sådär... Tyvärr ligger SFO (just nu) först på horisonten hösten 2014, så även med dessa priser är det inte aktuellt just nu. Jag skall eventuellt till Boston i månadsskifte okt/nov, men då blir det nog BA i CW med Avios uppgradering. 30 000 till SFO är ok, 30 000 till BOS nej...
Men jag säkrar gärna 65% av SEN kort nästa år (september) för 30 000kr
Routing reglerna tillåter även resa via MIA om man vill maximera Miles & More, så om man väntar in detta till vintern kan man t.ex. åka:
ARN-GVA-ZRH-MIA-IAH-SFO
(2 500 + 1 875 + 15 873 + 3 133 + 5 314) x 2 = 57 390 M&M poäng om redan FTL eller SEN
Fördelen med rutten via MIA är A330-300 samt att det inte finns direkt flighter mellan MIA-SFO på UA, så man måste köra via en annan gateway. Om det skulle vara möjligt med lite back-tracking via EWR eller IAD så finns det ännu bättre maximering:
Exempel via IAD - ARN-GVA-ZRH-MIA-IAD-SFO (om möjligt)
(2 500 + 1 875 + 15 873 + 2 993 + 7 862) x 2 = 60 206 M&M poäng om redan FTL eller SEN
Exempel via EWR - ARN-GVA-ZRH-MIA-EWR-SFO (om möjligt)
(2 500 + 1 875 + 15 873 + 3 526 + 8 336) x 2 = 64 220 M&M poäng om redan FTL eller SEN
Priserna till den amerikanska västkust är väldigt bra. Allt annat sådär... Tyvärr ligger SFO (just nu) först på horisonten hösten 2014, så även med dessa priser är det inte aktuellt just nu. Jag skall eventuellt till Boston i månadsskifte okt/nov, men då blir det nog BA i CW med Avios uppgradering. 30 000 till SFO är ok, 30 000 till BOS nej...
Men jag säkrar gärna 65% av SEN kort nästa år (september) för 30 000kr