About

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Agö, 9 Juli 2021.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Enklare att uppgradera på sas till Business med eurobonus än till Finnair business för oss bosatta i Sverige (om man generaliserar lite). Jag har 0 Finnair poäng att utnyttja för att uppgradera, men är One World Emerald. Enklare som EBD på sas när det sker gratis ibland också.

Sir Lemon gillar detta.
  2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan har jag blivit uppgraderad (op-up) till business class på Finnair på basen av min One World Emerald-status (som BAEC Gold) fler gånger än jag har det på SAS där jag är Diamond i EuroBonus.

stopover, dino_81, Mikeswede och 8 andra gillar detta.
  3. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Möjligt men låter som en huvudvärk jämfört med alla alternativ på GOT-LHR/AMS/CDG-JFK för OW. För att inte tala om GOT-CPH/FRA/BRU-JFK om man tittar på konkurrenten. Alla alternativen är lägre i sträcka för att inte tala om legs.

Sir Lemon gillar detta.
  4. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte Finnair gör detta av välvilja för resande från Arlanda, de har så dåligt på hemmamarknaden, de har den svagaste återhämtningen av alla bolag i Norden.

Att marknadsföra dessa linjer kommer att kosta mycket, speciellt för att få Amerikaner att flyga ett finskt bolag för att komma till Scandinavien.

Jag känner mig lite konspiratorisk, antigen kommer de att flyga HEL passagerare till ARN för att fylla upp flygen eller tvärtom

Tommy och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. Det hade väl med bemanningsföretag att göra?

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte hänt mig ännu, har ju inget gigantiskt sample size men aldrig blivit uppgraderad, däremot blivit av med förbokade platser vid nödutgång 2 ggr.

Sir Lemon gillar detta.
  7. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säkert möjligt men
    a) inte till kampanj-priserna som bara gäller direkt-flygen
    b) Finnair routar dig hellre över LHR från GOT, eftersom man delar på passagerare och pengar inom kartellen Atlantic joint venture.

8. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något som hört något mer om den annonserade Premium Economy som skulle installeras på longhaul?

9. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finnair utökar sin satsning och lägger nu till linjer till New York och Los Angeles. Kul med mer longhaul och A350: s till Arlanda

News | Finnair

Sir Lemon gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

Talking at the CAPA Live on 9-Jun-2021
    Finnair CEO Topi Manner
    "we are getting ready to introduce a new premium economy gapping class in our long haul fleet during the next years.”
    CAPA Live June: Finnair -"back to pre-COVID levels in 2023" | CAPA

RobHK och Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan