Senaste nytt

Finnair börjar flyga Helsingfors/Köpenhamn/Stockholm-Doha

intuition

Medlem
Nej, det är Finnair som flyger den avgången till 100%. Qatar har bara inte börjat visa i sina system att det är en annan operatör.
 
  • Gilla
Reactions: pep

lillemannen

Medlem
Då blev min flight med Qatar Airways mars 2023, Doha - Köpenhamn ändrad till en Finnair flight. Inte lika kul när man har bokat den bara därför med Qatar.
 
  • Angry
Reactions: pep

pep

Medlem
Då blev min flight med Qatar Airways mars 2023, Doha - Köpenhamn ändrad till en Finnair flight. Inte lika kul när man har bokat den bara därför med Qatar.
Mon ikke de (AY) haler op i sokkerne da de ved de skal vaere paa niveau med QR? I oevrigt er nye ruter ofte velforsynede med catering - isaer i starten..Held og lykke, give os lidt feedback her i traaden, pls.
 

Hachans

Medlem
Mon ikke de (AY) haler op i sokkerne da de ved de skal vaere paa niveau med QR? I oevrigt er nye ruter ofte velforsynede med catering - isaer i starten..Held og lykke, give os lidt feedback her i traaden, pls.

Varför det? De skickar QR-flygen på de destinationer som vill betala mer. Någon slags prioritering görs ju och har svårt att se att QR skulle leka ut flygningar om de tjänar mindre på dem.
 

pep

Medlem
@Hachans: Jeg taenkte omvendt, at AY maaske vil goere ekstra for at vise QR at de er vaerdige til at flyve disse ruter "on behalf". Helt ned til forbedret catering. Men vi faar se...
 

Hachans

Medlem
@Hachans: Jeg taenkte omvendt, at AY maaske vil goere ekstra for at vise QR at de er vaerdige til at overtage disse ruter. Helt ned til forbedret catering. Men vi faar se...
Nej, det är nog inte troligt. QR har handlat upp ett bolag för att flyga folk för de behövde sina maskiner på annat håll. Servicenivån har ingen betydelse eftersom det är Finnairs varumärke som hänger löst, inte QRs.
 

lillemannen

Medlem
Nej, det är nog inte troligt. QR har handlat upp ett bolag för att flyga folk för de behövde sina maskiner på annat håll. Servicenivån har ingen betydelse eftersom det är Finnairs varumärke som hänger löst, inte QRs.
Nja det håller jag inte riktigt med om. Jag bokar en QR flight så vill jag väl räkna med den servicenivå. När denna flight bokades var det inte speciellt billigt att ta sig därifrån med QR. 5- 6 tusen dyrare än övriga bolag till Köpenhamn. Nu har jag inga problem att flyga med Finnair ifrån Doha. Vill bara hem men bekvämt :)
 
  • Gilla
Reactions: pep

intuition

Medlem
I det här fallet hör jag till skeptikerna. Jag tror Finnair kommer att hålla en medioker nivå. Jag gissar att det blir longhaul koncept på miniminivå. Jämförbar med en JFK flight. Varm måltid direkt efter avgång, något snack innan landning

QR har köpt Finnair och får antas veta vad de köpt. Finnair har ingen anledning att försöka imponera på någon, varken Qatar eller kunderna.
 

Hachans

Medlem
Nja det håller jag inte riktigt med om. Jag bokar en QR flight så vill jag väl räkna med den servicenivå. När denna flight bokades var det inte speciellt billigt att ta sig därifrån med QR. 5- 6 tusen dyrare än övriga bolag till Köpenhamn. Nu har jag inga problem att flyga med Finnair ifrån Doha. Vill bara hem men bekvämt :)

Nej, men jag menar pendeln kan svänga åt båda hållen. När Air Baltic kör åt
SAS upplever många att servicen blir bättre trots att de kör sitt eget race.

Men det handlar om pengar och det är ju knappast så att folk plötsligt kommer sluta flyga till Doha bara för att Finnair opererar en flight. Jag kan nästa sätta pengar på att hälften knappt vet vilket flygbolag det skulle varit från början. Då är det billigare att bara betala ut lite vouchers om någon har ett reellt klagomål.
 

AABack2ARN

Medlem
@lillemannen: Erbjuder Finnair/Qatar dig möjligheten att boka av biljetten på grund av ändrad carrier? De borde de göra enligt EU-reglerna. Sedan är väl möjligheterna begränsade att hitta bra biljetter
 
Toppen