Senaste nytt

Första resan i ”finklass”

hco

Medlem
Aja, det ordnar sig alltid men inget vettigt att slå av kapsylen med resulterar i ett dåligt försök mot badkarskanten som var hyggligt rät ändå… smack så flyger kapsylen men också en centimeter flaskhals.. Jag häller väldigt försiktigt men till synes inget splitter och kan äntligen efter en hel dag njuta av en kall öl.
Bästa! =) Tack för rapport.

(Jag trodde du var på väg att skriva att en centimeter badkarskant flög av)
 

CJR

Medlem
Kul rapport! Man längtar tillbaka till tiden då man var "oförstörd". Min första resa i "Finklass" kommer jag aldrig att glömma.

Du åkte alltså själv till Mexico City och Panama City? Har aldrig varit i dessa städer, men tänker att de är riskabla resmål?
 

Thornado

Medlem
Du åkte alltså själv till Mexico City och Panama City? Har aldrig varit i dessa städer, men tänker att de är riskabla resmål?

Spoiler: de delar av mexico city vi besökte kändes som vilken storstad som helst. Var dock inte ute och rumlade om natten.

Jag tänker att just denna känsla av denna typ av städer som lite farligare kan göra att resor dit faktiskt i realiteten blir säkrare än resor till många andra storstäder då man pga av detta blir lite mer försiktig och inte utsätter sig för vissa risker som man kanske gör i en storstad i en annan del av världen.
 

Jawen!

Medlem
:)Kul rapport! Man längtar tillbaka till tiden då man var "oförstörd". Min första resa i "Finklass" kommer jag aldrig att glömma.

Du åkte alltså själv till Mexico City och Panama City? Har aldrig varit i dessa städer, men tänker att de är riskabla resmål?
Tackar:)

Kan tänka mig att det blir minnen som kommer vara med länge..

Helt ärligt så var det en aspekt som kom lite senare… Iom att jag ändrade rutt helt från Asien pga Covid så gick jag mer på resmål som varit lite mer öppna en tid.

Sen så försökte jag läsa på lite innan såklart och väl på plats inte framstå som det jag var - total nybörjare på okänd mark:)
 
Som andra påpekat, man glömmer aldrig sin första C-resa! I mitt fall blev jag uppgraderad av en snäll incheck-kvinna på SFO för en massa år sedan. Försökte som glad novis uppgradera med SAS-pinnar hos Lufthansa vilket slutade med att jag fick en gratis uppgradering av den käcka kvinnan och ett kvittrande "Happy New Year".

Det var en resa man aldrig glömmer!

Tack för en trip down memory lane och en välskriven reserapport @Jawen!
 
Toppen