Senaste nytt

Förskottsbetala till SAS Eurobonus Mastercard för att höja kreditgränsen?

Sir Lemon

Medlem
Snabb fråga: Är OCR på sas mastercard samma som kortnumret? (Går inte att logga in och jag behöver fylla på lite före midnatt)
 

Sir Lemon

Medlem
Nej, dock är det ju alltid samma så kan du se en tidigare transaktion på banken med OCR kan du använda det.
Går tyvärr inte hos Handelsbanken, men inloggning funkade efter midnatt, dock får jag vänta med inbetalningen till tisdag. Hoppas hotellägaren är ok med att jag betalar ngn dag efter incheckning.
 

NotRyan

Medlem
Nej, men du kan lista ut ditt OCR med hjälp av kontonumret.

I mitt fall saknades (till skillnad från hos Amex) koppling till såväl mitt kortnummer som personnummer. Möjligen om mitt namn översatts med ngn typ av bokstavsekvivalenter.
Haha, vad @Tonton skriver och menar är att du kan lista ut OCR-nummer från kontonummer (vilket inte är samma som kortnummer)

I mitt fall:

Kontonummer: 4022960068xxxx
OCR: 4022960068xxxx1
 
Haha, vad @Tonton skriver och menar är att du kan lista ut OCR-nummer från kontonummer (vilket inte är samma som kortnummer)

I mitt fall:

Kontonummer: 4022960068xxxx
OCR: 4022960068xxxx1
Och för att förtydliga ett steg längre, den sista siffran är en checksiffra, en kontroll på att alla föregående siffror är inskrivna korrekt. Man kan räkna fram den eller bara testa alla möjliga värden från 0-9, de flesta (alla?) internetbanker kontrollerar checksiffran och säger om den är fel... https://en.wikipedia.org/wiki/Luhn_algorithm
 
Toppen