Senaste nytt

Få reda på bokningsklass på BA-biljett

mha321

Medlem
För ovanlighets skull flugit med BA förra veckan. Kreditering till mitt Finnair plus för att underhålla några poäng där, som annars går ut sista september. Såklart har inte poängen postad automatiskt.

Så till frågan. Finnair efterregistrernig kräver bokningsklass-bokstaven. Hur f-n hittar jag det på ett BA-flyg som redan är genomfört? Verkar inte stå i bekräftelsen/e-ticket, inte i appen och inte på boardingkortet...
 
För ovanlighets skull flugit med BA förra veckan. Kreditering till mitt Finnair plus för att underhålla några poäng där, som annars går ut sista september. Såklart har inte poängen postad automatiskt.

Så till frågan. Finnair efterregistrernig kräver bokningsklass-bokstaven. Hur f-n hittar jag det på ett BA-flyg som redan är genomfört? Verkar inte stå i bekräftelsen/e-ticket, inte i appen och inte på boardingkortet...
Vet inte hur det funkar på finnair men när jag krediterar poäng från andra bolag till Eurobonus så brukar SAS korrigera när jag uppgivit fel bokningsklass
 

AABack2ARN

Medlem
Försök och boka en biljett med liknande pris och kolla vilken bokningsklass siten ger. Chansa och skriv in bokningsklassen. Eller skriv Y för ekonomi respektive J för Business. Funkar det så funkar det :)
 
Toppen