Senaste nytt

Exakt hur bra är Lufthansa First, jämfört med SAS Business?

Steve

Medlem
Hej, har en stundande tripp till USA där jag med en Amex 2-4-1 bokat Lufthansa First från Frankfurt till Boston. Slutlig destination är San Diego. Har hittat tillgänglighet med Lufthansa First från New York - Frankfurt den dag jag ska resa hem. Är i dagsläget bokad med SAS Business hem (SAN-DEN-ORD-ARN) men nu kommer frågan till er som är mer bevandrade i Firstclass med Lufthansa.

Är Lufthansa First så mycket bättre jämfört med SAS Business att jag bör hitta connection till New York och därmed få till First på både dit- och hemresa? (SAN-EWR-JFK-FRA-ARN)

Har själv åkt SAS Business över Atlanten och tycker det är bra standard på hård- och mjukvara men alla rapporter på forumet med Lufthansa First ser oerhört lockande ut.

Hur hade ni gjort?
 

Canadien

Medlem
Jag tycker det är trevligt att vara framme efter långflygning och inte behöva byta (igen), ser oftast till att byta i EU på vägen till US och tvärtom på vägen tillbaka för att få det så. Men F är F, och du har ju betalt för bägge vägar så jag hade tagit Lufthansa. Har själv inte provat deras F-loungedel på JFK så det hade också varit en anledning.
 

palmen

Moderator
Det är att jämföra äpplen och päron, två helt skilda saker. Lufthansa First utklassar allt på sas förutom ölutbudet, det är lite som att jämföra allsvenskan med division 3, dvs inte ens i närheten av varandra i kvalité på pappret.
Sas Business är en riktigt bra produkt men väger väldigt lätt i jämförelse med lufthansa first.
 

MartinH

Medlem
SAS C är bra, men Lufthansa F är ju bättre. Om möjligt vill du hitta nåt flyg till Tyskland som är närmre SAN än NYC, för att slippa många timmar på United.
 

Steve

Medlem
Rätt tydliga besked så här långt:), känns som det är läge för ett samtal och boka om.
[QUOTE="MartinH, Om möjligt vill du hitta nåt flyg till Tyskland som är närmre SAN än NYC, för att slippa många timmar på United.[/QUOTE]
Jag håller koll på om det kommer tillgänglighet DEN-FRA men än så länge finns inga platser.
 

palmen

Moderator
Har du tur dyker det upp någon plats från San Francisco eller Los Angeles, det är inte direkt vanligt men det händer ibland och ska man bara ha en palts så ökar självklart chansen. Tyvärr brukar de dyka upp någon dag innan hemresan så har man redan åkt iväg går det inte att ändra.
 
Toppen