Senaste nytt

Ethopian Airlines Cloud Nine Lounge 2 - Addis Abeba

Jannes

Medlem
Super, då lägger jag Ethiopian i högen av möjliga alternativ. Prisskillnad mellan BA Premium Economy and Ethiopians Cloud Nine är skrattretande liten, så värt det även med mellanlandning i Addis istället för 11h direkt.
 

Link

Medlem
Addis lounge är faktiskt helt okej, när jag var där i november så var det visserligen mycket folk, men loungen är stor och det finns alltid något hörn där man kan koppla av.
Fri servering av champagne är alltid stort plus. Däremot så hade personalen i baren knappt någon utbildning, champagneflaskorna togs ut ur kylen, grimman plockades av sen stod han bara och försökte dra korken rakt upp. Gick det inte på andra försöket så ställde han flaskan i diskhon och gick och hämtade en ny. Stod väl fem oöppnade flaskor utan grimma.
 
Jag satt och läste igenom villkoren för denna lounge i ett helt annat ärende (ville bekräfta att kaffecermoninen startas kl 08:00) och ramlade över avsnittet som beskriver hur man ska bete sig i loungen. Ex. Ligg inte på golvet, sov inte över borden, börja inte packa om din väska, dra inte in bagagevagnar etc. Inga konstigheter alls. Så vill man ju alltid att folk ska bete sig. Det roliga är deras take på konsekvenser om man inte gör det.

Possible Actions on Violation of the Above Terms & Conditions

- First offence will entail a reduction of 2000 miles.
- Second offence will entail a reduction of 5000 miles.
- 3rd offence will entail downgrading of tier level to a Silver tier for 6 months.

Källa: https://www.ethiopianairlines.com/us/services/services-at-the-airport/lounges-at-addis-ababa

Tänk om detta skulle implementeras i vissa av SAS lounger :)
 

ARN01

Medlem
Jag satt och läste igenom villkoren för denna lounge i ett helt annat ärende (ville bekräfta att kaffecermoninen startas kl 08:00) och ramlade över avsnittet som beskriver hur man ska bete sig i loungen. Ex. Ligg inte på golvet, sov inte över borden, börja inte packa om din väska, dra inte in bagagevagnar etc. Inga konstigheter alls. Så vill man ju alltid att folk ska bete sig. Det roliga är deras take på konsekvenser om man inte gör det.

Possible Actions on Violation of the Above Terms & Conditions

- First offence will entail a reduction of 2000 miles.
- Second offence will entail a reduction of 5000 miles.
- 3rd offence will entail downgrading of tier level to a Silver tier for 6 months.

Källa: https://www.ethiopianairlines.com/us/services/services-at-the-airport/lounges-at-addis-ababa

Tänk om detta skulle implementeras i vissa av SAS lounger :)
Underbart! Har blivit en del upplevelser på gott och ont genom åren. Nostalgiskt lagd som man är så kommer saknaden bli stor. Får hoppas man får samma känsla för Nairobi…
 
Toppen