Senaste nytt

Erfarenhet av Sofitel Heathtrow?

Ricci

Medlem
Jag tänkte testa ett nytt hotell vid Heathrow i helgen som kommer och tittar lite på detta hotell.
Prisläget är högre än omgivande hotell runt Heathrow, men är det värt det?
 

STO-ARN

Medlem
För den som nyttjar t.ex. BA:s Terminal 5, är detta hotell ypperligt.
Finns "runt hörnet" vid passerande av tullen på T-5 - extremt nära.
Rummet var av bra kvalite. Vattenkokare fanns. Välisolerat mot flygbuller, enl. mitt tycke.
(Då det var sommaren 2020 = Pandemirestriktioner, så provade jag
ej något matställe.)
 

LarsCph

Medlem
Jag har använd det två gångar under senaste året var jag hade tidig avgang med British Airways - och då var det perfekt. Jag testate ingen mat heller, middag innan jag kom till flygplatsen och frukost i BA Lounge. Men bra rum och man kan gå till terminalen. Om priset är mycket högre kanske en grej att fundera på ett af de hotel som är lite längre borta från flygplatsen, beroende på hur mycket du uppskattar att kunna gå till terminalen.

Sommar 2024 ska vi til Texas med British Airways och sover over på Heathrow på vägen dit med plan 9.25 från Heathrow til Houston. Sofitel var dyrt (typ 300+ GBP för 3 personer 1 natt). Jag har bokat Hilton Heathrow hotel som kostar 156 GBP flex rate för en "familiesuite" med 2 rum, det är troligen bara 2 connecting rooms. Men bra pris tyckte jag.
 

Treo

Medlem
Som skrivet enklaste alternativet för tidig avresa från T5, resa mellan terminaler eller för den del med Hotel Hoppa/lokalbuss kan ta tid.
Bra rum, ibland kan man hitta (i mina ögon) bra erbjudanden på sviter.
Loungen känns lite tristare än förr, bland annat mätte de upp vinet respektive blandade GTn vid servering när jag var där i våras. Iofs inga problem att få påfyllt men det känns lite stelt.
Är du medlem i Accor ALL får du voucher för en välkomstdrink (öl/vin) redan från Silvernivå, vilket kräver i sammanhanget måttliga 10 nätter alt 800 €/år i spend, det finns också medlemskort att köpa för ”snabbspår” och rabatter.

Om du har tid för förflyttningar och inte är medlem i Accor skulle jag föreslå något annat hotell utifrån prisvärdhet.
 
Toppen