Senaste nytt

Dubbla Hilton poäng t.o.m. 31 dec 2022

FilipJ

Medlem
Mycket nöjd med denna kampanjen. Hade inte ens ett Hilton Honors-konto innan detta, har alltid hållt mig till Marriott eller hotels.com rewards. Har under kampanjen bott tre nätter på modesta hotell, typ garden inn, under tre separata stays. Dessa har totalt genererat drygt 17,500 poäng och ett silvermedlemsskap!
 

jsm

Medlem

Kimmen00

Medlem
Det finns en tråd om detta på Flyertalk. Min tolkning från det Hiltonrepresentanten säger är att man får Elite credits för nätterna fram till nyårsafton bokade mot 2022 men poängen på vistelsen bokas på 2023.

Svaret: https://www.flyertalk.com/forum/34742980-post133.html

Tråden i sin helhet: https://www.flyertalk.com/forum/hil...romotion-october-11-december-31-2022-a-3.html

Grymt om detta gäller då vi har en stay 29/12 till 2/1 och det normala är ju att man får i 2023. Detta rädda Diamond ett år till.. (annars hade jag behövs boka ngt annat då en natt saknades)
 

Kimmen00

Medlem
Såklart att detta fuckade upp.,. hade 1 natt kvar till Diamond och bodde 29/12-2/1 på Hilton KL. Dvs 2 nätter (29 och 30) * 2 dvs 4 st skulle krediteras till 2022 men istället hamnade ALLA på 2023...
Hilton hävdar att nätterna krediterades 2022 men på mitt konto står det 7 nätter i år..
 

011430121

Medlem
Det var verkligen en förmånlig Hilton höst
Dubbla poäng, dubbla vistelser, ramlade in extrapoäng för att jag nådde vissa mål, fick ge bort ett Diamond medlemskap
startar året med att jag behöver 26 nätter för att behålla Diamond statusen, inget Hilton nomad i år kan bo på samma hotell hela vistelsen!
 

jerixon

Medlem
Så Hilton funkar.
Är det samma hotell så räknas sammanlagda nätter som en stay, Även om man checkar ut mellan.
Så har det varit så länge jag kan minnas.
Trist men enligt deras terms.

Hade du bytt hotell hade det ej varit några problem.
Såklart att detta fuckade upp.,. hade 1 natt kvar till Diamond och bodde 29/12-2/1 på Hilton KL. Dvs 2 nätter (29 och 30) * 2 dvs 4 st skulle krediteras till 2022 men istället hamnade ALLA på 2023...
Hilton hävdar att nätterna krediterades 2022 men på mitt konto står det 7 nätter i år..
 

Kris

Medlem
Så har bokslutet för 2022 kommit. Blev förundrad mht min sista stay med utcheckning 31/12-2022. Verkar som jag inte fått dubbla kvalificerande nätter för denna. Någon som vet om det kan stämma eller om det är läge att dra iväg ett mail å kolla. Kom förbi till ett nytt år som diamond, så inget problem som så, men hade varit trevligt med en handfull roll over nights till.
 
Toppen