Senaste nytt

Dryck på United First domestic USA

Senator

Moderator
Utbudet skiljer sig mellan Transcontinental, mainline och Express.

Alla har gratis öl, vin och sprit. Enbart Transcontinental har mousserande som är normalt prosecco. Där kan det också finns en cocktail, färdigblandat. Testade en Moscow Mule i veckan som var helt ok.

Som @mha321 skriver finns det ofta rätt bra micro brew.

Transcontinental är hos United EWR-SFO/LAX samt numera SFO-BOS som jag flög i tisdags.
 

fcx

Medlem

Moco

Medlem
Den infon är ju flera år gammal @Homer
I min mening, och sett till det mesta i Europa, så är det fortfarande riktigt bra service i United First. Jag vet inget bolag intra-Europa som jag tycker matchar United, med dryck innan avgång, ordentlig & varm mat på många sträckor, bra dryckesalternativ (ej champagne).
 

Homer

Medlem
Den infon är ju flera år gammal @Homer

ingen större skillnad, snackbox hit och dit istället för mat även på transcon.

I min mening, och sett till det mesta i Europa, så är det fortfarande riktigt bra service i United First. Jag vet inget bolag intra-Europa som jag tycker matchar United, med dryck innan avgång, ordentlig & varm mat på många sträckor, bra dryckesalternativ (ej champagne).

Om United trafikerade Stockholm London skulle man få den här kulinariska upplevelsen.
Alltså bara mellan 4 och 8 som de skulle servera en riktigt måltid

2 hrs. 20 min. to 2 hrs. 30 min.
Scheduled departure time
Meal service details
5 a.m. to 1:29 p.m. Snack, which includes fresh fruit and breakfast bread on morning flights or a chilled plate with chocolate truffle on afternoon flights
1:30 p.m. to 2:59 p.m. Refreshments, which include a selection of premium snacks and fresh fruit
3 p.m. to 3:59 p.m. Snack, which includes a chilled plate with chocolate truffle
4 p.m. to 8 p.m. A full meal service with two entree choices
8:01 p.m. to 4:59 a.m. Refreshments, which include a selection of premium snacks and fresh fruit
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen