Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Matore

Medlem
Är rätt säker på att jag förut har varit i FCT vid ankomst. Är det ändrat? På deras sajt står det att man bara kommer in i FCL, men så kanske det alltid har stått...
 

JohanGE

Medlem
Är rätt säker på att jag förut har varit i FCT vid ankomst. Är det ändrat? På deras sajt står det att man bara kommer in i FCL, men så kanske det alltid har stått...
Är det inte så att connecting flight i FRA måste vara med LH för att komma in i FCT? Och kanske minst i Business Class (mycket mer osäker på den)?
 

Matore

Medlem
Har alltid stått så, men det går att komma åt FCT ändå.
Måste vara LH Group vidare för att du ska få tillgång.
Om jag har LH F ankommande FRA på en bokning och avresande på en annan bokning till MUC i LH och sen ARN med SK från MUC; Kommer jag in i FCL både på FRA och MUC då?
 

bnr

Medlem
Om jag har LH F ankommande FRA på en bokning och avresande på en annan bokning till MUC i LH och sen ARN med SK från MUC; Kommer jag in i FCL både på FRA och MUC då?
Se detta: https://www.lufthansa.com/de/en/admission-rules
För Lounge entry on arrival verkar LH kolla på just arrival. D.v.s. du är ankommande F-pax och därför får du tillgång till FCL.

Vågar inte svara på om separat bokning "förstör" någonting, men min gissning är att det kommer gå bra då du trots allt är ankommande F-pax som ska vidare.
 
Toppen